Pancake

Fixarsöndag

Publicerad 2017-04-23 10:02:00 i Allmänt

Älskar helg! Är nog inte ensam om det hehe...
Min bästa helg är när vi inte har något inplannerat och man kan vara hemma och fixa lite, gå ut och leka och hitta på något spontant. Självklart iklädd mjukisbyxor och osminkad :-)
 
Igår var det fotbollsträning på förmiddagen, sen gick vi ner till stugan en stund. Efter det gick vi hem och jag bakade en blåbärspaj och bjöd hit både grannen, svärmor och småkusinerna.
 
I dag blir det hemmafix på förmiddagen, tänkte fixa på terassen lite.
Sen ska stortjejen på kalas medan jag och lilltejejen tänkte leka i en park och äta glass :-)
 
Är så pepp inför terassrenoveringen! Det kommer bli så mysigt, längtar ihjäl mig till i sommar. Känner typ att hur ska jag hinna jobba, jag kommer bara vilja vara hemma och hänga på terassen!
 
Såhär ser det ut för tillfället:
 
Så här såg det ut från början:
 
 
 
Så det finns lite att göra :-)
 
Steg 1 är att fixa rabatterna. Jag rensade massor i höstas, men har mycket kvar. Det växer lixom träd i rabatten! Jag har en plan, och det kommer att bli lättskött, vi har ju en trädgård i stugan som kräver mycket, så terasserna måste vara lättskötta.
 
Steg 2 är att måla om.
 
Steg 3 är golvet, det lutar mot att vi ska lägga klinkers...
 
Sen är det roliga kvar, montera upp möblerna, inreda, piffa... Ser såååå mycket fram mot det!
 
 
 
Kram och ha en fin söndag!
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-23 17:44:21

Men ååååå vad fint det kan bli där!!! Härligt lyxigt!!!
Kram på er!
ia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela