Pancake

Får inte glömma att andas...

Publicerad 2017-04-09 08:49:21 i Allmänt

Gick hem med migrän efter jobbet i fredags, och läste på väg hem vad som hänt i City... Kan inte riktigt ta in så här hemska saker känner jag... Orkar bara inte. Jag som medvetet slutat läsa nyheter och titta på nyheterna på TV, just bara för att jag inte orkar, jag får bara ångest...
 
Så nu har jag haft migrän hela helgen och kännt stress.
 
Har det tufft på jobbet då vi i min grupp har aldeles för stor arbetsbelasting, och många kollegor som är sjuka... Jag brukar vara dukig på att parera stressen, efter min tuffa höst förra året, jag ser till att inte få för mycket på mitt bord, och jag säger ifrån. Men nu när min kollega blivit sjuk så drabbar det ju även mig, och jag känner hur stressen kommer... Tror det är därför jag haft migrän nu...
 
Veckan som kommer blir en tuff vecka. Det är påsk och vi "förlorar" några arbetsdagar i en redan tight planering. min taktik för att möta veckan är:
  • Sömn- gå och lägga mig i tid
  • Mat- äta bra mat
  • Vara strukturerad på jobbet- skriv prio-lista och jobba utifrån den
  • Beta av en sak i taget
  • Andas
Tänker bita ihop och jobba på. Sen om jag känner att jag behöver tänker jag ta timeout från jobbet några dagar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela