Pancake

Inget är omöjligt!

Publicerad 2015-05-27 10:24:53 i Allmänt

Jag gjorde det, jag sprang Vårruset!
Alltså jag är så jäkla glad och stolt över mig själv!
 
Jag har förstått att för dom flesta människor är är det ingen big deal att springa 5 km. När jag har pratat med tex kollegor inför loppet så har dom sagt: "Annica, såklart att du kommer fixa det, ALLA kan springa 5 km. 5 km kan ALLA springa, även om man inte har tränat, det har man i sig lixom."
 
Men faktiskt, för mig är det inte så att jag haft det i mig. Jag har lixom inte haft en bra grundfysik. Jag tränade inte alls som barn. Min familj var NOLL hurtiga. Jag var överviktig och avskydde att springa! Jag och min kompis skolkade alltid när vi tex hade idrottsdagar i skolan när man skulle springa. Jag hade streck (!!!) i Gjymnastik. Alltså, streck, det är inte ens sämsta betyg, det är INGET betyg. Jag avskydde gympan.
 
För 10 år sen gick jag ner 25 kg med hjälp av vikt väktarna och jag besökte ett gym för första gången. Jag började även springa och tyckte det var så himla kul! Då började jag så smått få upp liiite kondis, men sen kom träningen av sig när min mamma gick bort.
Sen blev väl träningen lite sporadisk och jag kom inte igång igen förrän nu efter att barnen föddes. NU först har jag tagit in träningen i mitt liv på allvar och för första gången tränar jag för att jag vill må bra och bli stark. Jag tränar inte för att jag borde, eller för att jag vill gå ner i vikt.
Det är bara ett par månader sen som jag lyckades med att springa 2 km på löpbandet utan att stanna, och shit vilken känsla! Jag var såååå glad och det var så stort! Första gången i hela mitt liv jag sprungit så långt utan att stanna.
Sen har väl träningen varit sisådär under sista månaderna, livet skolan och allt annat har kommit i mellan.
För 3 veckor sen så lyckades jag för första gången springa 1 km i spåret och veckan efter sprang jag hela varvet- 2 km! Det var verkligen stort!
Jag tänkte inför vårruset att målet skulle vara att bara överleva och komma runt. Jag trode faktiskt inte att jag skulle kunna springa hela 5 km. Men trots att jag var allt annat än i form inför loppet så gjorde jag det, jag sprang hela 5 km utan att stanna!
 
Så. Jävla. Stort.
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2015-05-31 15:06:22

Du är gryyyym gumman!!! Jag håller absolut inte med om att ALLA kan springa 5 km. Finns inte på kartan av samma anledningar som du nämner ovan. jag har aldrig tränat, kommer inte från en sportig familj utan skulle, precis som du, behöva träna upp en grundfysik och springa sen. Mycket går på vilja, men det är det inte alla som har! Du är bäst!

Svar: Tack, du är oxå bäst <3
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela