Pancake

Mjukisbrallorna på

Publicerad 2015-01-29 10:04:00 i Allmänt

Kickstartade veckan med att gå upp kl 5 i måndags för att gå till gymmet. Kände mig lite sisådär och egentligen borde jag inte ha tränat, men men, jag ville ha det gjort så jag struntade i att lyssna på kroppen. Blev såklart inte bättre av att träna, snarare tvärt om. så nu är jag krasslig och har noll energi verkligen. På väg till skolan igår blev jag helt slut och anfådd av att gå upp trappan till tåget haha, då är det illa.
Stortjejen är oxå sjuk, så det har varit sjukstuga här i veckan.
 
Annars så är jag såååå himla nöjd med mig själv att jag igår stod och hade en redovisning på engelska framför klassen. Vi läser ju en kurs som heter Yrkesspråk Engelska den här terminen. Vi har haft ett grupparbete med både skriftllig och muntlig redovisning. Vi har ju gjort en del muntliga presentationer nu, och jag tycker faktiskt att det är riktigt kul! Första gången vi hade en höll jag på att dö typ, det var sååå nervöst. Men sen har vi fått lära oss så mycket om hur man ska göra och vad man ska tänka på och så, så nu tycker jag bara det är kul. Älskar att få sitta och pilla med en PowerPoint, skriva ihop ett manus, planera och styra upp gruppen (om det är ett grupparbete) och sen att få presentera arbetet. Verkligen min grej. Men som sagt, är nöjd med mig själv över att ha gjort det på engelska. Har faktiskt gått och varit lite nervös inför den här kursen, men det går ju finfint :-)
 
Idag är jag ledig och är hemma med tjejerna. Darling är och övningskör och kommer hem i em. Då blir det familjemys. Ska fluffa runt här hemma i mjukisar och bara mysa. Ska försöka klämma in lite plugg oxå, har en del i Affärsjuridik att gräva ner mig i. Inte mitt roligaste ämne.
 
Har haft en rätt lång period då jag mest klätt mig i jeans och tröja typ. Har bara känt att jag vill vara "vardagsneutral". Man går till skolan i vinterjacka och ryggsäck, så det här med att klä upp sig, nä, det har inte alls existerat. Så såg jag en kvinna igår på tåget som var så himla tjusig, och kom på att jag faktiskt saknade känslan. Tänker att jag inför praktiken i mars ska uppdatera min garderob. Då blir det "business chic".
 
Tänker mig det här :-)
 
 
 
Ha en trevlig dag alla fina!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela