Pancake

2:a december

Publicerad 2015-12-02 07:23:00 i Allmänt

Exakt en månad sen jag bloggade... Hoppsan hejsan. Inte det bästa på att blogga haha.
Aja, så kan det vara.
 
Livet rullar på och jag trivs så himla bra på mitt jobb! Har varit där snart en månad. Min arbetsplats passar mig perfekt! Helt galet hur det kan vara så bra. Precis allt jag vill att en arbetsplats ska vara, är det!
 
Och för att inte tala om hur underbart det är att få LÖN! Oh la laa va underbart det kändes nu den 25:e! Det är väldigt längesen jag fick en "riktig" lön. Jag har pluggat i nästan 3 år, först ett år då jag var lite mammaledig och läste på KomVux, sen min YH-utbildning på 2 år. Jag har ju jobbat lite extra och så, men i huvudsak har jag fått studiebidrag på typ 4000 kr i månaden.  Det har inte varit några problem, vi har levt bra ändå. Men jössses va härligt nu att få en bra lön insatt på sitt konto varje månad! Som att vinna på lotto hahaha :-)
Firade den här första lönen med att bjuda familjen på restaurang. Sen har jag köpt en present till mig  själv. Den har inte kommit än, så jag slänger upp en bild sen :-)
Sen bestämde vi att den här lönen är ok att "slösa bort". Det är ju som en bonuslön, då jag egentligen har praktik fortfarande... Men sen blir det ordning och reda, amortera mer på bolånet, spara mer, både till oss och till barnen.Tidigare har vi oxå sparat, men nu kan man lägga in en högre växel och spara mer. Känns skönt!
 
Full fart i december, stortjejen fyller år snart, och i helgen blir det kalas både lördag och söndag. Nästa helg blir det julfest på jobbet och sen firande av min examen. Så är det lucia. Phu. Full fart. Julen firar vi hemma och några julgäster dimper nog in. Väldigt mycket roligt som händer, men det tar ändå på krafterna haha. Det ska pyntas, fixas, bakas och slås in julklappar.
Jag känner ändå att jag har läget under kontroll och tror jag har en bra plan för allt :-) Dom flesta julklapparna är redan fixade. Planering är a och o, och när man känner att det blir för mycket- andas och ta en dag i taget.
 
Nu ska jag dricka kaffe, äta frukost och gosa med familjen lite innan jag beger mig iväg på min kurs jag ska på idag.
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela