Pancake

Kung i Baren

Publicerad 2015-08-25 10:27:36 i Allmänt

Wiihooo, löningsdag minnsan :-) Känns ovant och lyxigt för en student. Typ som att jag vunnit 12.896 kr. Sen går det ju iofs jämt upp med tanke på att jag inte fått studiebidrag på hela sommaren. Men ändå. Skönt att det står LÖN på kontoutdraget.
Ser verkligen fram mot att börja jobba i Januari och få lön vaaaarje månad!
 
Idag är det hemmaplugg som gäller. Examensarbetet... Phu. Känns sisådär faktiskt. Inte alls min grej. Men men, tur att vi jobbar i grupp :-) Min grej kommer ju att vara den som styr upp den muntliga presentationen.
 
So far har jag inte ens tagit fram skolgrejerna, jag lämnade tjejerna på föris, sen gick jag hem och storstädade. Så nu sitter jag i soffan med en kaffe och väntar på att golvet ska torka... Så skönt att få städryck, poppa hög musik , sjunga och städa. Får verkligen bra energi av det :-)
 
Älskar att vara "ledig" på en vardag. Har jobbat så många år med skiftarbete då det var helgjobb och ledig nån dag mitt i veckan, och jag älskar det!
Tänker att sen när jag börjar jobba ska jag ta semester en torsdag och fredag typ varannan månad. Skulle funka rent praktiskt med mitt yrke då det alltid är en väldigt lugn vecka i månaden. Så kan jag trixa med mammadagar, och inte behöva ta alla semesterdagar på sommaren.
Då kan jag fixa dona hemma med allt som inte hinns med annars, varva ner och hämta ny energi. Tjejerna kan vara en kort dag på föris och så hinner vi ha massa familjemys...
Jag har lärt mig den hårda vägen att jag behöver lite time off ibland. Behöver ladda batterierna. Förr fattade jag inte det utan bara körde på. Sa aldrig nej. Då kraschade jag lite titt som tätt och bara låg och sov i flera dagar med neddragna persienner och mådde skit. Då fattade jag inte, skämdes och fick ångest. Kännde mig lat.
Nu vet jag bättre, jag lyssnar på mig själv och skäms inte för att erkänna att jag behöver min egentid för att ladda batterierna.
 
Aja, ska väl sätta igång med pluggeriet nu... Och om jag är riktigt effektiv så kanske jag tom hinner ner till centrum en sväng och handla lite :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela