Pancake

Betydande kramar

Publicerad 2011-11-01 10:24:52 i Livet

För ett par år sedan när min morfar gick bort, så skulle vi gravsätta hans urna. Det drog ut lite på tiden, för att gravstenen var inte klar och det var det ena med det andra. Min moster va på mig ganska mycket om det här, då det var jag som skötte om allt som hade med morfar och hans borgång att göra.
Jag blev så förvånad över att hon tyckte det var så viktigt att han kom i jorden, och att hon hade så bråttom med det. Hon var väldigt speciell min moster, och hon hade aldrig direkt brytt sig om morfar. Så jag tyckte som sagt att det var lite märkligt.
Till slut fick vi graven i ordning och urnan kom i jorden.
När vi skildes åt efter urnsättningen så gav hon mig en kram. Det var jättemärkligt, jag har aldrig fått en kram av henne i hela mitt liv och jag blev jätteförvånad! (Hon var som sagt väldigt speciell) 
Den kändes verkligen så konstig den kramen. Och det kändes så konstigt att hon hade så bråttom med urnsättningen.
Kort där efter så dog hon, så kramen är det sista jag fick av henne. Och jag är helt övertygad om att hon kände det på sig... Det var en Hej då kram helt enkelt.

En annan "konstig" kram fick jag i somras av en då god vän. Vi brukade inte direkt kramas, och så fick jag en oskyldig kram, men i det ögonblicket kände jag att Hm, det här känns som en Hej då kram? Och då viste jag verkligen inte att det var som väntade, men det var en Hej då Kram visade det sig. Hon försvann i våra liv och sökte sig ett annat liv en annanstans.

Märkligt hur det verkligen kan k ä n n a s av kramar... Har ni kännt något liknande?

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-11-01 17:23:41

Vilket fint inlagg! :) Jag harnagra ganger haft kanslan av att "detta ar sista gangen vi ses", nar jag sagt hejda till nagon. Men huruvida det blir sa eller inte , vet jag inte an. Vad skont att du har en kram som sista minne av din moster! :) Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela