Pancake

Glammig hemmafru? Nja...

Publicerad 2013-08-27 22:35:00 i Allmänt

Idag blev det en tur till den stora Gallerian för lite shopping inför hösten
 
Shoppade 2 par mjukisbyxor, en jättehärlig munktröja, strumpor och nya träningskläder. Så nu är hösten räddad. Jag kommer bo i mjukisbrallorna hela hösten :-) hehe. Ingen glammig hemmafru här inte.
Nä, men på riktigt, jag rensade min garderob igår och kastade allt jag inte använder eller kommer att använda. Och så packade jag ihop sommarkläderna och la undan (kanske hade liiiite bråttom med det, eftersom det tydligen blev 25 grader idag). Så min garderob är rätt så tom faktiskt. Och jag tänkte fortsätta gå ner i vikt och ska som sagt vara hemmafru i höst så jag har ingen lust att uppdatera garderoben allt för mycket.
Eller lust å lust, men med tanke på att vi är föräldrarlediga/pluggar i den här familjen så får man ju tänka till en gång extra innan man sätter sprätt på pengarna. Sen inför våren då ska jag köpa en helt ny garderob är planen.
 
Känner mig extremt nöjd, har hösten och vintern under kontroll verkligen.
Har köpt alla julklappar och födelsedagspresenter till barnen och småkusinerna, vinterkläder och skor till barnen är köpta och jag har köpt dom bästa och snyggaste tofflorna som finns, så no more frysa om fötterna!
Shepherd- skönaste tofflorna!
 
Som sagt, allt under kontroll. Ordning och reda.
Nästan iaf, ska köpa en ny vinterjacka oxå är planen...
 
 
Natti natti å sov så gott kära bloggvänner!
 

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2013-08-29 12:12:02

Bloggsvar: Tack!! känner mig så stolt =) Ja det är precis det jag ska göra. Planera maten och köra gratisnöjen i höst. Finns massa roligt man kan göra som inte kostar pengar. Det bästa ska nog bli att släppa på shopping-beroendet. Man shoppar bara för att man ”kan” egentligen. Inte så mkt för att man verkligen behöver den där tröjan osv. Ska bli intressant faktiskt att rota fram plagg som man faktiskt redan har i garderoben men inte använt på länge, haha. Tackar jag söker jobb varje dag nu så snart är det min tur!

♥/M

Postat av: Izabell

Publicerad 2013-08-29 15:00:03

Härligt med höstshopping, me like! :D

Kraam Izabell

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela