Pancake

Naglelpyssel

Publicerad 2012-12-29 12:17:00 i Allmänt

Sitter mätt och belåten med en kopp kaffe och njuter av lugnet.
Darling har tagit barnen hem till Svågern för lite lek där medans jag har setat hemma och pysslat lite med naglar. Hade en gammal kund som kom på besök och ville ha nyårsnaglar. Så himla trevligt att få besök (träffar ju inte så mycket folk när man är hemma med barn) och få fixa lite fina naglar! Den här lilla "nagelfixstunden" har gett en massa härlig energi! 
 
I love Nagelpyssel
 
Har annars varit väldigt trött och sliten faktsikt. Skulle tippa på att det har att göra med min härliga diet bestående av godis, choklad och julmust. Och bristen på vardagsmortion. Man mår ju verkligen helt klart bättre när man äter bra och rör på sig.
Efter Nyår, då blir det nya friska tag! Big tajm.
 
Jag älskar ju det här med nytt år. Nya friska tag lixom. Man sätter sig ner och tänker på året som gått, och så funderar man på hur man vill att kommande år ska bli. Har dock inte kommit till ro för att fundera på framtiden än, men jag ska. Ska ta mig tid nu här i dagara och planera min framtid. Spännande!
 
Hur gör ni när det blir nytt år, kör ni bara på eller stannar ni upp och tänker efter och sätter upp nya mål och planer för året som kommer?
 
Nu ska jag fika klart, kolla lite bloggar och sen gå och handla inför kvällens middag med svägerskan och hennes kärlek.
 
Ha en fin dag!
 

Kommentarer

Postat av: penny

Publicerad 2012-12-29 18:19:14

Jag känner mig halvslö också, men man rör sig inte lika mycket på vintern och äter mer sötsaker, eller jag gör det i varje fall ha ha På sommaren är man ute hela tiden och man äter mer frukt och grönt. Jag har faktiskt köpt en tränings dvd och ska röra lite på fläsket framför tv:n hade jag tänkt.

Jo jag brukar tänka tillbaka lite och känna efter lite hur året varit, vilka lärdomar har man fått osv sedan känna att nu är det nya tag igen :)

kram

Postat av: johanna

Publicerad 2012-12-30 00:48:39

Tackar så hjärtligt för din röst!:)

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-12-30 13:04:29

Nä, jag kör bara på!! Har med åren blivit aaaaningens desillusionerad av att "inget" blir som man planerat eller tänkt sig, så nu för tiden improviserar jag det mesta! Funkar bra för mig!! :D
Men visst tänker jag tillbaka för att checka av att jag håller nån form av kurs, men det gör jag med jämna mellanrum och inte bara vid nyår!
Och apropå det; Gott Nytt År!! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela