Pancake

Nirvanamannen

Publicerad 2015-01-11 12:29:00 i Allmänt

En lång historia kort:
Jag har i över 10 års tid haft ont i benet, typ Icshias. Det har gjort så sjukt ont så att jag inte kunnat jobba ibland, jag har verkligen legat hemma och grinat för att det gjort så ont! Det har känts som att någon stuckit en kniv i benet och vridit runt. Jag har varit hos läkare, sjukgymnaster, naprapater, you name it, men ingen har kunnat säga vad som är fel. Har fått höra av läkare att jag ska gå ner i vikt och börja träna "Folk har ont i ryggen, och man vet inte alltid varför" Bla bla bla.
Nu har det gått så lång tid att jag typ vant mig och bara funnit mig i att ha ont lite nu och då (helt sjukt egentligen)...
 
Men så fick jag nys om en människa som hjälpt en vän till mig. Jag bokade en tid och var där i fredags. Så här kan man läsa på hemsidan:
 
 

Hitta vägen till kraften, källan och upplevelsen.

Den österländska behandlingsmetodiken Tao Kité arbetar med sambandet kropp och själ, för att bota inte bara symptomen utan också orsaken till problemet oavsett vad det är. Metodiken, som till en början användes av de gamla munkarna, har med tiden anpassats till västerländsk kultur. Med hjälp av kroppens egna rörelsemönster justerar man obalanser i muskler och skelett. En skada som suttit fast i flera år, spåras till sitt ursprung, dvs kroppens rörelse precis vid skadan, och justeras därifrån.
Hur kropp och själ mår, hänger alltid ihop. Med sin speciella förmåga att se och känna in människor, sätter Leif alltid fingret på ens ömma punkter, oavsett om de finns fysiskt på kroppen eller psykiskt i själen.

 

 

Jag var som sagt där i fredags och han klämde kände trixade och fixade, och för att göra en lång historia kort så sa han typ att när jag stukade min högra fot för längesen så blev det lite "fel i foten" och det har i sin tur gjort att jag fått ont. (Ja alltså han förklarade ju massa och det var det ena med det andra, men det är ju helt omöjligt för mig att återberätta). Så rättade han till det, och satte en kota på rätt plats och fixa och trixa. Så. Klart.

 

Jag stukade faktiskt högra foten när jag var liten, minns inte när men kanske 12 år?

 

När jag får mina "skov" så gör det döööont ett tag, typ 2 veckor kanske, sen går det över men efter det så känns lixom i högra "sätet" (eller hur man ska förklara), jag känner att det är något som är fel, och så blir det mer eller mindre och jag kan känna mig trött i benet. Det är så oerhört svårt att förklara, men skit samma. Det jag skulle komma fram till att efter mitt besök så känns det typ, Normalt? Känns som att han löste upp en knut och det kan flöda energi utan problem. 

Nu vet jag ju inte om han har botat mig, det återstå att se. Men det känns bra. Och han sa massa annat om kärlek, energi, kraft och det är ju alltid intressant.

Är det så att han har rätt och har botat mig så är det ju helt otroligt! Då är jag djupt tacksam verkligen! Eller det är jag ju ändå, men om jag slipper det här nu så kommer mitt liv vara så mycket bättre!

 

Dagens ord får bli:

Tacksamhet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela