Pancake

Husdrömmar

Publicerad 2014-09-17 15:12:00 i Allmänt

Härliga sensommar! Den här tiden på året är den trevligaste! klarblå himmel, sol och krispig luft! I love it!
 
Är "ledig" idag. Startade dagen med en härlig PW. Sen har jag varit med pärlan på besiktning (det gick strålande) och så har jag hunnit fixa och dona lite här hemma. Piffat framsidan (har en typ balkong med trappa ner utanför ytterdörren) med blommor och solcellslampor.
Nu tar jag en kaffe på maten och passar på att blogga lite. Sen blir det plugg. Det är mycket hemmaplugg nu. Har en stor ekonomitenta coming up. Phu. Den sista ekonomitentan. Får jag VG på den är det fasiken värt att fira big tajm! Vete 17 hur det ska till, men men. det löser sig. Jag siktar alltid på att få VG, nåt annat är inte intressant för mig :-) Men som sagt, blir det VG  blir det skumpa!
 
Min dröm sen jag var liten har alltid varit att bo i hus. Jag är typ besatt av hus och skulle gärna vara multimiljonär och bara köpa massa hus.
Samla på hus helt enkelt :-)
 
 
 
Våran plan har varit att vi ska bo här ett par år nu och när jag får jobb så köper vi hus häromkring. Och gärna nyproduktion (pengarna ska rulla haha)  eftersom vi är helt ointresserade av att renovera just nu, men gärna bor fint :-) Även om jag gillar äldre hus mer. 
 
Men häromdagen pratade vi och kom fram till att det kanske inte vore en dum idé att ist för hus köpa en större lägenhet? Vi trivs ju jättebra här, det är ett väldigt trevligt och barnvänligt område. Skolan ligger nära sen när det är dax för tjejerna att börja där. Så nu verkar planen vara att köpa en 4-5:a häromkring. Men då måste det vara en lägenhet med det lilla extra. Typ uteplats, terass, etagelägenhet eller nåt annat spännande, och jäkligt fin.
 
Hus är ju härligt, men med heltidsjobb, aktiviteter, föräldrarmöten, föreningsmöten och massa annat, hur ska man få ihop det? Och hus i stockholm överhuvudtaget är ju inte så billigt... Och sedan så kostar det att ha hus oxå.
Vet inte om det är värt att slå knut på sig själv för att få ihop livspusslet?
 
Ja jag vet inte, men just nu känns tanken på en större lägenhet faktiskt helt ok... :-)
 
Nä, nu är det dax att öppna skolböckerna.
 
Puss å hej!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2014-09-17 17:08:31

En stor lägenhet med stor takterrass och pool skulle inte ens jag tacka nej till :)
Men det skulle jag bara ha till o vila upp mig på, vid långhelger :))

Insidan av huset är ju som en lägenhet att renovera.. Utsidan nåt helt annat. Men där ser jag det som mysig familjetid när vi alla krattar löv, plockar äpplen o grillar korv :).

Men visst vore det nice att ha pengar i överflöd o kunna leja bort de stora projekten...

Kram på dig!
Så jäkla kul att höra att ni gjorde rätt i att flytta o trivs så bra!

Svar: Ah, takterass med pool, där sa du nåt! :-)Ja visst är det mysig familjetid med trädgårdsarbete, härligt för barnen! Jag har tänkt ställa oss i kö för en kolonistuga som ligger 5 min härifrån. Då kan man bo där på somrarna och ha familjemys med trädgårdsfix :-) Men det känns som att det blir på en annan nivå, inte lika mycket jobb lixom, och inte på lika blodigt allvar.
<3 kram!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela