Pancake

Ordning och Reda

Publicerad 2014-12-28 10:40:00 i Allmänt

Oj va förra inlägget lät bittert haha. Aja, strunt samma.
 
Året börjar lida mot sitt slut och det är hög tid att ta sig tid att fundera över nästa år och sätta upp nya mål. Läste ett bra tips hos Martina på hur hon gör, klicka här för att läsa! Jag som gillar Excel ska verkligen ta till mig hennes tips :-)
Jag gillar att strukturera upp och ha ordning och reda på mina mål och drömmar!
 
En sak är säker iaf, jag ska återgå till LCHF efter nyår, nu är det heeeelt Hey baberiba :-) Ingen ording alls. Och jag mår inte alls bra. Ändå fortsätter jag äta skräp, helt obegripligt. Men men, efter nyår blir det ordning och reda igen :-)
 
Igår jobbade jag årets sista arbetspass. Planen är väl att jag ska säga upp mig nu till våren då jag går på praktik. Känns skönt att få lediga helger, men samtidigt är det ju kul med lite extra pengar. Men pengar är ju inte allt, det är ju oxå så att det är ju inte inkomsterna man blir rik på, utan utgifterna. Ska styra upp och planera ekonomin oxå i mina mål för 2015. Spara är planen.
 
Nu när julen är över kan jag ju avslöja julklappen Daring fick:
 

Njut av Orups pop- & soulfyllda hitkavalkad som lördagsmatiné! Kl 12.00 slår vi upp portarna till

Orups popbrunch!

Meny: 180 gr högrevsburgare serverad med Cheddarost, rökig chipotleglace och pommes

 

Så himla kul, två dagar innan jul sa han att Åååh, jag skulle vilja se Orup på Börsen! Ska bli sååå kul, och skönt att det är på dagen, det lättare med barnvakt då. Så råkade det bli på alla hjärtans dag, så det blev två flugor i en smäll :-)

Nu ska jag styra upp den här söndagen. Ska ta en treo (är typ sjuk och väldigt sliten) vika tvätt, städa, göra lunch, bada barn, fixa lite skolgrejer och sen förhoppningsvis hinna ta en dusch. Ska väl försöka få undan lite julpynt oxå. Ikväll blir det lek med bästa tjejerna Aluc och MM. Vi ska äta middag sen spela Bingo. Ska bli sååå kul faktiskt. Kul att få hoppa ur mjukisarna och komma hemifrån. Tjejerna är taggade för bästa barnvakten oxå, så det är glada miner här idag :-)
 
Puss å hej!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-12-30 07:26:51

Vilket inspirerande inlägg!! Och vad klokt skrivet att det inte är inkomsterna man blir rik på, utan utgifterna!!! Har gått i just dom tankarna väldigt mycket de senaste året, men du formulerade det klockrent! Får bli mitt nya motto (efter jag köpt vår bil..haha). Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela