Pancake

Tacksam över livet

Publicerad 2014-08-29 22:01:00 i Allmänt

Äntligen fredag, wiihoo :-)
Riktigt skönt med helg efter en tuff vecka med mycket i skolan och så med alla nya rutiner här hemma och Darling som jobbat sent hela veckan.
Det har gått riktigt bra, jag har legat minst ett steg före hela tiden (planering är a & o) och tjejerna har varit glada, duktiga och har samarbetat bra.
Vi har bestämt oss för att istället för att gå runt å gnälla om jobbigt det är med Darlings arbetstider bara gilla läget. Det är som det är. Han jobbar sena kvällar och jag och tjejerna får vara själva mycket. I gengälld har ju han några lediga dagar här och där så man kan ha familjemys på. Jag tänker inte lägga någon energi på att sucka över det, så länge han jobbar där är det som det är. I stället är jag tacksam över att han har ett jobb som betalar hyra och mat för oss :-)
 
Jag är oxå oerhört tacksam över att jag mår bra, att min familj mår bra och att livet är så härligt.
I går läste jag att fina Magdalena Graaf förlorat sin son. Alltså shit, jag kan inte ens föreställa mig, blir yr av bara tanken, kan inte ens tänka klart tanken på att det skulle kunna hända mig.
Jag är verkligen så ledsen för hennes skull. Det är så märkligt att man kan känna så starkt för någon man inte känner? Men man läser bloggar under en längre tid, och det känns ju på något sätt att man känner personerna bakom skärmen.
Jag har själv förlorat nära och kära, och när jag läser Magdalenas ord om hennes sorg så känner jag så väl igen det hon skriver om, men jag har inte ens varit i närheten av hennes smärta, jag har aldrig förlorat ett barn.
Idag har jag pussat och kramat mina barn extra mycket, och mina tankar har gått till Magdalena och hennes familj.
 
Jag tänker fortsätta puss och krama mina barn mycket, vara tacksam över livet och leva i nuet.
 
kärlek!
 

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2014-08-29 22:12:23

Ja alltså mitt hjärta vrider sig flera varv av smärta när jag bara tänker tanken att nåt skulle hända o ta ifrån mig mina barn!!
Stackars människor som måste uppleva det. Det är hemskt o totalt kaos.
Jag har oxå läst hennes blogg en längre tid o upplever det som du, man känner henne genom texten o man blir tagen av hennes smärta.

Hoppas ni får en underbar helg! ❤️

Postat av: Tess

Publicerad 2014-08-31 13:12:25

Verkligen så fruktansvärt!!! Läste det nu när jag kom hem från vår resa. ar varit dåligt uppdaterad den senaste veckan. Bless them all! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela