Pancake

Namnkalas

Publicerad 2013-09-23 10:19:00 i Småttingarna

Äntligen måndag! Är helt slut efter helgens galej!
 
Hade Namnkalas för Lilltjejen. Skulle egentligen haft det i början på sommaren, men det kom massa saker i mellan, så nu blev det bättre sent än aldrig :-)
Det var en trevlig dag. Hade hyrt lokalen där vi bor och det bjöds på lunch.
Liiite dåligt planerat kan jag tycka att det blev, ni vet sådär ute i sista sekunden med allt. Man vet ju att allt tar längre tid än vad man tror och även då man räknar med det så blir det ändå stress på slutet. Ja, ja, det blev ju bra ändå. Nästa fest jag anordnar ska jag planera bättre.
Å även då vissa valde att inte komma, då dom prioriterade att vara hemma och va bakis "Vi ska ut på fredag och kommer vara bakis på lördag och det blir för jobbigt att åka komunalt då så vi kommer inte" (vad är det för fel på folk??!) så är jag jätteglad att så många kom!
Tack alla som kom och förgyllde våran dag!
 
 
 
Huvudpersonen själv var blyg, inte alls sitt vanliga glada jag och sen passade hon på att sova under nästan hela kalaset. När folk hade ätit färdigt så passade hon på att sitta under bordet och äta rester som folk hade tappat på golvet :-)
 
Efter kalaset blev det middag hos oss då Sväris hade tagit med sig massa gott, så det var fullt hus här med storfamiljen och det blev sent så på söndagen kände jag mig helt slut, typ bakis trots att jag inte druckit. Som tur var så tog Sväris med Stortjejen och Kusintjejen ut på lek en stund på dagen så man kunde koppla av med ett långt bad då Lilltjejen sov sött i sin säng. Sen passade jag även på att sova lite middag på eftermiddagen.
 

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2013-09-23 14:40:46

Åh vad härligt med namnkalas!
Tänkte vi skulle kört det med Maja denna gång men kändes konstigt då vi döpt killarna med prelle..
Nästa söndag är det dax för det.
Även då jag planerat o fixat allt så kommer jag känna mig stressad när det väl är dax. Det bara blir så..
Alltid är det nån som inte kommer i sista stund osv.. Men att säga rakt ut att man bestämt sig för o vara bakis??? Suck!
Kram på er o vad blev hennes fullständiga namn?

Svar: Men eller hur, kan man inte bara ljuga då och säga att man inte kan lixom? Inte för att jag är någon förespråkare av att ljuga, men va fasiken... Hon heter Gunilla (efter R´s mamma) Birgitta (efter min mamma) Isabelle <3
Kram tillbax!
pancake.webblogg.se

Postat av: Maria

Publicerad 2013-09-23 21:20:06

Sv. Tack snälla ❤️
Alltså ska man inte komma på ett namnkalas så kan man väl hitta på en bättre ursäkt. Och vet man om att man ska på en sån grej så ser man bara till att inte supa skallen av sig kvällen innan.
Kramkram ❤️

Postat av: loppan

Publicerad 2013-09-23 23:37:17

Jag slutade ju först kl 15 och såg att kalaset skulle sluta kl 16, så det kändes inte som att jag skulle hinna, eftersom vi kommer från jobbet runt halv fyra först... Ber om ursäkt för att jag inte meddelade tidigare dock.

Svar: Hjärtat, det var såklart inte dig jag menade i inlägget! :-)TACK för alla fina saker! Puss <3
pancake.webblogg.se

Postat av: Ullis

Publicerad 2013-09-26 12:11:26

Vissa förändras aldrig ;)

Hoppas det blev ett mysigt namnkalas med mycket god fika och trevligt sällskap :)

Svar: Nä, tydligen inte. Men man kan ju inte tvinga folk att bry sig, och man kan ju inte uppfostra vuxna människor. Vill man va en looser så visst.
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela