Pancake

Inget guld så långt ögat når...

Publicerad 2013-09-25 09:34:16 i Allmänt

Morgonstund har guld i mun. Eller? *gäsp*
Inte idag iaf. Lilltjejen vaknade 5 och då var det bara att gå upp. Var sjukt trött. Byta blöja, fixa välling och sen ligga i soffan och mysa. Somna till en stund bara för att vara ännu tröttare när jag vaknade igen.
 
 
Tur att det finns kaffe
 
 
Sen har Stortjejen varit på ett jäkla humör hela morgonen. Darling fick släpa med sig en skrikande unge till dagis. Helt galen. Tur att det inte är så varje morgon! Våra mornar är annars rätt så softa, vaknar 7, ingen stress, äter frukost tillsammans och myser innan det är dax att gå till dagis.
Vi har ju haft det lite lyxigt nu ett tag då båda har varit hemma mer eller mindre. Som en förlängd semester kan man säga. Eller jag har ju jobbat och så, men jag kan ju välja mina egna tider så då har jag anpassat så vi varit hemma båda två på eftermiddagarna så man kan laga mat tillsammans och mysa med barnen.
Men om en vecka exakt så börjar Darling jobba igen, och då blir det andra bullar!

Har inte varit helt sugen på att bli hemmafru igen medans han jobbar, men börjar vänja mig vid tanken. Tycker det ska bli lite skönt att komma in i rutiner igen. Många ensamma kvällar och helger för mig och barnen dock... Jag har sökt några komvuxkurser på distans som jag hoppas komma in på. Så jag lär ha fullt upp här hemma.
 
Här är planen för att få hösten att fungera;
 
Planera veckomatsedlar
Planera matlagning och alltid ligga 3-4 steg före
Planera in träning då Darling är ledig
Planera mina studier, och inte komma efter
Prioritera sömnen, ligga i sängen senast 22
 
Planering är A och O
 
 
 
Puss och ha en härlig dag!
 

Kommentarer

Postat av: Izabell

Publicerad 2013-09-26 11:03:10

Det är tufft att vara småbarns förälder.. Som du skrev, planering är A och O..

Ha en fin dag:)

Kraam Izabell

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela