Pancake

Rinner det vatten från gåsar?

Publicerad 2013-09-07 20:39:00 i Allmänt

Alltså jag försöker ju verkligen att vara positiv å när det har hänt massa negativt så bara låter jag det rinna av mig, som vatten på en gås (eh, säger man så, eller vad fick jag det ifrån? *förvirrad*). Men. I torsdags så bara fick jag nog.
Dagen började med att barnvakten ringde och var sjuk.
Jag och Darling skulle ut på dejt, äta god mat och gå på Grönan och se Petra Marklund och jag hade sett fram mot det jättelänge.
Sen ringde bilmeckarkillen och meddelade att båda ljuddämparna behövdes bytas ut å bla bla bla 4000:- bla bla bla.
Sen kom ett rekomenderat brev på posten med min uppsägning från extrajobbet.
Då bara orkade jag inte va positiv utan deppa ihop och blev skitledsen och sur på allt.
Lämnade Empi på dagis sen tog jag en PW och småjoggade lite.
Sen gick jag hem och sökte massa jobb och fortsatte sura.
 
Men sen löste sig allt (eller inte allt, men barnvaktsproblemet löste sig :-))
Bästa svågern kom och åt middag med kidsen, sen åkte fina sväris från Enköping efter jobbet och kom och löste av svågern som skulle ut på annat. Alltså fatta va gulligt av dom att ställa upp på så kort varsel! Det är lite jobbigt det där när man inte har så många barnvaktskandidater i närheten. Det är verkligen nackdelen med liten familj. Sen blir det ju lite så när man har två barn, hade man bara haft Empi hade det varit lättare.
 
Jag och Darling hade en riktigt trevlig kväll på stan!
Vi åt en sjukt god Libanesisk middag på Sahara.
Sen åkte vi till Grönan och kollade in Petra Marklund som var grymt bra! Blev glatt överraskad över hur bra hon var faktiskt! Jag är lite bekant med henne men har aldrig sett henne live eller direkt lyssnat på hennes musik mer än att jag stuffat lite till September för 100 år sen då min bästis var ett fan av eurodisco och envisades med att poppa september på förfesterna. 
 
 
 
Blev tom lite slirig, gick visst all in på rödvinet :-)
Som sagt, en riktigt trevlig kväll! Det behövdes kan jag säga.
 
Btw, jag veeeet att det heter gäss :-)
 
Kärlek till Er alla!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Izabell

Publicerad 2013-09-08 11:15:28

Vad skönt att det blev bättre, förstår att du blev ledsen! Mysigt med en kväll på grönan <3

Kraam Izabell

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-09 09:47:57

Vilken tur att ni iaf fick er lilla dejt. Såg Petra i somras här i Borås och hon var grymt bra. Gillar verkligen henne. Mysigt att bli lite slirig. Haha! Puss på dig vackra vän. Hälsa R!

Svar: Mååååste verkligen dejta oftare. Länge leve kärleken, wiihoo :-)
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela