Pancake

Igår var inte min bästa dag

Publicerad 2013-10-16 09:30:00 i Allmänt

Alltså gårdagen. Jösses. Jag hade sovit jättedåligt och aldeles för få timmar. Jobbade ju 8-22,30 dagen innan så jag var rätt mör när jag vaknade i går. Stortjejen vaknade för tidigt och var på ett jäääkla humör hela morgonen, ingen bra start alls.
 
Sen blev det massa stressgrejer på dagen som man får helt ont i magen av innan man får tag i folk som kan hjälpa en med det.
 
Bla så har min slutlön från konkursjobbet inte kommit än, den skulle kommit den 25:e (!) september, Det är pengar som ska betalas ut från staten via lönegarantin, inga konstigheter. Men av nån märklig anledning så hamnade just min lön på villovägar tydligen och konkursförvaltaren som handlägger allt sånt har ju inte varit den mest samarbetsvilliga att ha och göra med, suck. Så jävla nonchalanta så det finns inte.
Det har varit många turer fram och tillbaka och nu verkar det äntligen vara klart, men så fick jag ett "förvirrande" papper igår som gjorde att jag kände mig superstressad hela dagen. Men när hon tillslut ringde upp från länsstyrelsen igår eftermiddag var det inget problem, jag skulle bara bortse från det brevet typ. Ja ni hör ju, det är helt Hey baberiba med allt det där.
 
Sen är det helt bananas med en kurs jag börjat läsa på distans nu, vi har fått fel info om litteratur å hej å hå och det är oxå helt stresssande med en lärare som inte har koll och man vet inte hur man ska göra.
 
Sen hämtade jag en sjukt grining unge från dagis, det blev drama, bråk om löv, brända köttbullar, näsblod, brandalarm och var crazy banana hela kvällen.
Jag var så sjukt jävla trött så det går inte ens att beskriva.
 
Men. Idag är en ny dag och jag har sovit gott ända till 6,46 och nu tar jag en kaffe och myser lite innan det är dax att ta tag i dagen. Jag och lilltjejen ska ta en långpromenad till den stora gallerian och gå på BVC. Sen tänkte jag att vi ska lyxa till det med att äta lunch där och passa på att handla lite.
 
Man vet ju att det är såhär:
Utan sömn funkar det inte.
Planering är a & o.
Matlista och handlning av mat måste planeras och göras.
 
Men förtillfället så har jag inte riktigt fått till det, fattar inte att det ska va så svårt... Men men, nya friska tag!
 
 
Den här lista ska jag ta till mig och tänka på när jag har sånna dagar som igår...
 
Kärlek!
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-10-16 11:31:12

Jobbigt det där med lönen. Fråga dom om dom kan betala dina räkningar, då kanske lönen kommer fram helt plötsligt. Magiskt =)
Kramkram

Svar: Ja verkligen störigt. Men nu har det kommit iaf, wiihoo!
pancake.webblogg.se

Postat av: ia

Publicerad 2013-10-17 07:08:33

Men oj vilken dag!
Såna vill vi hoppa över!
Jobbar du med naglar nu eller har du hittat nåt nytt extrajobb?

Jo förslaget som min vän gav mig var att hon och Joakims gudfar ska sitta barnvakt till killarna här hemma o sova över!! mamma min tar Maja och jag har fixat en supricekryss till mig o björn!
Spakryss med behandlingar och en massa kärlek ❤
Blev inspirerad att ta tag i saken när jag såg att du bokat till London ;). Jag vill ju helst inte vara borta från Maja men en natt ska väl gå an :)
Hoppas denna dag blir så mycket bättre!! Kram!

Svar: Åh va härligt med egentid! Kul att man kan inspirera! Jag jobbar lite naglar nu å då...
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela