Pancake

Effektiv är bara förnamnet

Publicerad 2013-10-05 21:17:44 i Allmänt

Hm... nu verkar det som att jag kommit in i rollen som hemmafru. Tog ett par dagar, men idag rasslade det till.
 
Har idag förutom lekt med barnen (lekt affär, haft samling, byggt pussel och lego mm) varit ute (handlat, lekt i 2 parker) lagat mat flera gånger om, ni vet lunch, mellis och middag ( bla stekt pankisar till både mina barn och småkusinerna, fatta hur lång tid det tar!) även hunnit med att storstäda!
 
Bytt alla lakan, tvättat 2 maskiner tvätt, kört 2 varv med diskmaskinen, dammat, dammsugit, rensat i badrummet, röjt i sovrummet fixat och donat. Phu.
Och nu tills Darling kommer hem efter monsterpasset på jobbet har jag förberett västebottenchips och jalapeno poppers. Lördags snacks LCHFstyle :-)
 
Fattar inte vad som hände? Tänk om det håller i sig, guuuuuud va det vore nice, då skulle man ju alltid ha en tom tvättkorg och städat och fint hemma!
 
 
Kraaaam!
 

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2013-10-06 08:34:31

Wihiii!
Alltså det måste vara nåt med hösten som gör det! Rensa, städa, fixa fint i boet inför den långa vintern :).
Jag tycker jag har all tid i världen o dona nu när jag är hemmafru.. Vet inte vad andra mammor gör på dagarna när de säger att de inte har tid att hålla rent hemmet..?
Jag leker o gosar oxå med mina barn, men heeela dagarna?
Nope..

Svar: Klart man har tid, men hur roligt är det att livet ska bestå av att städa? :-) Jag tycker att halva dagen går åt till att förbereda middagen typ. Hacka sallad, skiva korven (om det nu är det man ska äts) osv.. Försöker alltid ligga ett par steg före, så det typ är klart när Emelie kommer hem. För då är det så jobbigt att stå och fixa, då vill båda barnen ha uppmärksamhet är trötta och halvgriniga. Sen när jag ska plugga så får vi se hur det går med allt. Kommer egentligen behöva lägga en 4 timmar om dagen på att plugga, och efter 20 när knattarna sover, då vet jag ju att jag är för trött för att plugga...
pancake.webblogg.se

Postat av: Izabell

Publicerad 2013-10-26 17:21:58

Hej vännen! Jag skriver här så får du min nya blogg adress, är lite nojjig på grund av min stalkande granne!

Ha en fin helg!

Kraam Izabell

Svar: Tack bästa du! Galet att det ska va så...!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela