Pancake

Suck och stön

Publicerad 2013-11-08 14:06:00 i Allmänt

Om jag skulle sammanfatta veckan som varit skulle jag skriva:Trött, tröttare, tröttast.
 
Har verkligen känt mig trött, sliten och lite smådeppig. Tror att dels så är det mörkare ute, och så har Lilltjejen fått för sig att vakna 5, och ibland tom kvart i 5! Men snälla, det är ju inte ok. Hände nåt där när man ställde om klockan tror jag, för att hon hade börjat sova längre innan det.
Eftersom att jag är hemmafru och Darling jobbar så är det alltså jag som går upp då. Sen den här veckan tex så har jag sovit när hon sovit middag. Men det blir lixom lite fel, då blir man nästan ännu segare. Och dessutom borde jag plugga då. Ingen ordning alls.
 
Idag tex så vaknade hon 04.45 (!!!) och vi gick upp. 7 väckte jag Darling och Stortjejen, då gick dom upp och jag la mig en timme och sov. Kl 9 gick dom till jobb & dagis då somnade lilltjejen och jag passade på att sova jag med. Sov till 11. Nu är jag helt mosig och inte ett dugg piggare trots att vi varit ute på en promenad. *gäsp*
 
Sen är det jobbigt med Darlings schema, för jag är själv hela kvällarna med allt, och med två små barn är det ju fullt upp verkligen.  Det är lek, matlagning, bus, kojbygge, bad, välling och sagoläsning nonstop. Sen kl 20 när dom sover är det dax att pusta ut, städa undan efter kvällens lek, tömma diskmaskinen, hänga tvätt, ta en dusch, och har man tur hinner man lägga sig i soffan en stund och bara glo på tv. För egentligen ska jag ju plugga, men fasiken, jag är ju så trött då så jag bara orkar inte... Så måste jag gå och lägga mig absolut senast 21.30.
 
Jag ska inte gnälla egentligen, jag har ju enorm tur ändå, Darling är ju världens bästa på allt. Och även om han jobbar så är det ju han som tar Stortjejen till dagis, han städar och fixar. Och jag vet, det finns dom som har det värre, så jag är tacksam. Som i förrgår så började han inte förrän 14, då hann jag ju faktiskt gå en långpromenad själv och bara njuta av höstluften, och sen var jag hos frissan och färgade håret. Och det var ju verkligen lite lyxigt att få göra.
Men ändå, man måste få gnälla av sig lite ibland :-)
 
Ser iaf fram mot helgen. Darling är ledig och vi har massa roligheter inbokat.
På lördag ska jag och Stortjejen gå på Familjegympa, sen möter vi upp resten av familjen och äter lunch i den stora Gallerian och passar på att shoppa lite. Sen ska jag på Bio med en gamal pluggkamrat och efter det tar vi en drink.
Söndagen bjuder på Bio för Darling och Stortjejen, sen ska han ut på galej och det blir tjejmys här hemma.
 
Så nä, jag ska inte klaga faktiskt :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess - Svengelska Huset

Publicerad 2013-11-08 19:09:24

Ibland är det bara så att man känner sig "blah".. jag har själv känt mig så den senaste tiden men är nu tillbaka som vanligt igen. Kraaam

Postat av: viktoria

Publicerad 2013-11-09 08:52:21

Det finns alltid någon som har det sämre, JAG tycker att man får klaga eller gnälla ändå, så det gör du helt rätt i =) skriva av dej lite så att säga!

Svar: Hehe, eller hur! Tack :-)
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela