Pancake

Snart December?

Publicerad 2013-11-20 09:45:00 i Allmänt

Trött småbarnsmamma, det är jag det! Igår gick jag och la mig med Stortjejen, dvs kl 20. Somnade som en stock och vaknade av att Lilltjejen jollrade kl 5.30 i morse. Gäsp
Har kommit på att jag måste ha en strategi för att orka med det här. Nu har Lilltjejen vaknat så otroligt tidigt ett tag, igår tex gick vi upp 4,19! Jösses, man orkar ju inte..!
Jag ska börja med att gå och lägga mig absolut senast 21,45. Sen ska jag utnyttja tiden när man ändå är uppe... Det är bara att köra igång dagen, vika tvätt, tvätta en maskin, hänga upp, fixa och dona. Så har man det gjort lixom. No more hänga i soffan och tycka synd om sig själv över en kopp the.
 
Fick en smärre chock häromdagen då jag blev påmind om att det är 2 veckor kvar till December! What? Hur gick det här till??? Blev helt tagen på sängen!
Så nu måste jag styra upp och planera.
 
Vi ska åka till Malmö och fira jul i år hos svägerskan som flyttat dit. Ska bli riktigt trevligt! Vi ville åka bort över jul, och Malmö är det närmsta utomlands vi kom. Har en förhoppning om att vi ska åka till köpenhamn och gå på Tivoli och spana in julmarknaden där.
Jag tycker att varje familj får göra som dom vill på julen. Jag bara orkar inte med om folk ska blir sura och arga för att man inte gör på ett visst sätt. Visst, folk kan tycka det är trist att man åker bort och så, men julen är ju lixom mer än bara julafton? Och jul ska vara glädje, myisig och man ska ha det gott. Inte en massa hets, måsten och göra saker som man inte själv vill. Så tycker jag.
 
Eftersom att jag tydligen missat helt att det snart är December så måste jag idag börja styra upp och fixa å dona. Inbjudningar till julmys ska fixas, planering inför Stortjejens kalas, julkort, kalendrar och annat måste jag oxå ta tag i. Phu. Tur att jag har alla julisar klara :-)
 
Den här bilden visar verkligen hur jag vill att mitt December ska vara!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela