Pancake

Feeling for Business

Publicerad 2013-11-28 09:18:00 i Allmänt

I början av veckan hade jag som ambition att det här skulle bli en lugn vecka utan något inplanerat. Bara njuta av att vara ledig, gå promenader i solen, fluffa runt och pyssla hemma typ. 
Men det blev visst full fart ändå :-)
Födelsedagsmiddag för svärmor, provskrivning i skolan inför utbildningen jag sökt, en dag på stan, shopping, röj i källaren och en massa annat har jag hunnit med. Och idag åker jag och småttingarna hem till Familjen Aluc och myser. Darling kommer i morgon kväll och så hänger vi där i helgen.
Som sagt, full fart. För att vara en familj som trivs med att ha tomt i kalendern så tycker jag att det är märkligt att kalendern ändå alltid är fullbokad..?
 
Idag ska jag iaf bara mysa och pyssla lite hemma innan jag hämtar stortjejen på dagis. Ska lägga mig i soffan snart och mysa under täcket framför TV´n. Har tvättat två maskiner tvätt och setat framför datorn nu och sökt massa jobb, så att jag kan lägga mig med gott samvete :-)
Städa och göra adventsfint ska jag pyssla med efter lunch så det är trevligt att komma hem på söndag. Idag åker adventsljusstakar och stjärnor upp, och vid lucia åker resten upp. Julgranen hoppar vi i år. Ska ju ändå inte fira julen hemma, och Lilltjejen skulle bara go bananas på den stackars granen.
 
Men hörrni, igår blev det shopping :-) Hade en massa kuponger och presentkort så jag gick lite all in. Jag bara är såååå less på att gå här hemma med mjukisar så jag laddade garderoben med en Kavaj, tre toppar en blus och underkläder to die for! måste få lite feeling inför mitt nya karriärsliv kände jag. Så nu måste jag få ett jobb eller komma in på någon utbildning, annars vet jag inte när jag ska ha min kavaj..? När jag går till dagis?
 
Tänker kanske inte gå så här mycket all in i min nya stil, men nåt åt det hållet :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela