Pancake

Vart tog romantiken vägen egentligen?

Publicerad 2013-06-01 15:03:00 i Livet

Härliga Lördag!
Darling har tagit med barnen på en långpromis och jag tar en kaffe, smörgås och en babybell och poppar Europe på typ högsta volym ihopp om att jag ska piggna till lite.
Är trött som en gnu och skulle gärna vara hemma ikväll och mysa men det blir inget av med det, är bjuden på galej med nya jobbet. Villket iofs är skitkul, 100 år sen jag var på någon personalfest! Men jag är rätt trött och halvsliten efter en vecka hemma med sjuka barn som varit kinkiga, sovit dåligt och uppe med tuppen varje dag.
Kanske en kväll ute med trevliga männsikor, god mat och ett glas vin är precis det jag behöver :-) 
 
Annars skulle jag verkligen behöva lite egentid med Darling faktiskt. Först nu när man är tvåbarns förälder fattar man vad folk menar när dom säger att småbarnsåren sliter på förhållandet.
Man är trött, har ingen energi, allt bara handlar om barnen typ... 
Vi hade bokat barnvakt till igår för att gå på bio, men som sagt, nu var dom ju sjuka, så det var bara att ställa in. Har iaf en dejt inbokad här nu snart då sväris kommer och är barnvakt, och det ser jag verligen fram emot!. Funderar även på om det är möjligt att åka på en loveweekend till Göteborg i augusti och lämna banen hemma med barnvakt. Får väl se om det är möjligt. Vore så nice att bo på hotell, klä upp sig, äta på Restaurang och bara gå på stan och flanera spontant hand i hand.
Kanske tom sitta i nån soft bar och leka att man är främlingar och ragga upp varrandra :-)
 
 
 
Hoppas ni alla har en härlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela