Pancake

Inte min bästa dag igår

Publicerad 2013-01-16 09:35:04 i Allmänt

I går- värsta dagen. Phu.
Började ju som sagt med en jobbig frukost med en trotsig liten tjej, sen vart hela dagen konkurs.
Jag grät 3 gånger för att det var så jobbigt. Alltså på riktigt gråt, så att tårarna sprutade. Orkar inte gå in på detaljer, men min söta lilla tjej hade tydligen förvandlats till ett monster
När Darling kom hem vid 19.15 så tog han över och nattade Lilla E, så jag la mig under täcket i soffan, tryckte i mig en dubbel plopp och däckade. Hm, inte så bra kanske med tanke på att jag försöker leva sunt och inte äta godis :-/ Sen sov jag ett par timmar medans han fixade med 2 maskiner tvätt, diskade och fixade här hemma.
Jag har verkligen världens bästa man!
 
Jag verkligen hatar att Darling jobbar som han gör, det är fan jobbigt att va själv hemma på kvällarna! Sen när båda börjar jobba kommer det bli ännu värre. Bajs.
Saknade min mamma igår. Hade hon levt så hade hon kunnat va här och hjälpa när Darling är borta varje kväll. Nu har jag ju tur att jag har andra människor i mitt liv, bästa Aluc har ju hjälpt mig en massa med barnen och allt, hon är ju här lite nu och då, men det är ju ändå inte riktigt samma sak. Det är ju inte så att jag ringer henne gråtandes och ber om hjälp direkt (även om hon skulle tycka det var helt ok) som jag skulle kunna gjort till min mamma.
 
 
 
Men även om Lilla E var jobbigare än jobbigast igår så är hon ändå för söt. För när vi alla 3 satt och hetsgrät igår (I för att E slog henne, E för att jag sa till henne att inte slå I och Jag för att hela situationen var jobbig) så kom hon fram till mig och slutade gråta själv, la händerna på mina kinder, tittade på mig och sa:
-Ingen faaaara mamma, ingen faaara!
 
Puss å hej från en slutkörd 2-barnsmamma
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-16 12:02:57

Vilka underbara barn =) OCH en underbar man =)
Förstår att du saknar din mamma. Har hon varit borta länge?? Massa kramar

Svar: Hon gick bort 04 så det är ett tag sen nu... Man "vänjer sig" med tiden, men lite då och då blir man påmind och ledsen...Kram tillbax!
pancake.webblogg.se

Postat av: Rosie

Publicerad 2013-01-16 21:18:33

Usch ja få ut tårarna før de behøvs!!! Søta unge haha, tror de ær vældigt nyttigt før barn att se sina førældrar gråta nær de blir mycket. Hellre de æn att bli irriterad, innesluten och arg!

Håller med dig, Tommy jobbar också bara kvællar och jag får ta Lilan hela kvællen + Rexigrisen! Lite smått panik nær man tænker på hur de blir med unge 2!! (nær hen kommer hihi) !

Puss kram

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-17 08:34:57

Förstår hur du känner när det blir så tufft att du gråter.
Det har hänt mig ett flertal gånger. Trotsiga barn när man själv är helt sopslut är inte lätt!! Men konstigt nog går det över i perioder och det är då jag samlat kraft.
Nu har jag jag lyckan att ha Björn hemma på kvällen som får ta över när jag känner att jag inte klarar mer, graviditetshormonerna får mig ur balans ;).
Ett tips när det gäller trotset/tjafset är att verkligen välja dina strider. Säg inte nej om du inte måste! Låt det ta sin tid att klä på sig, bre smöret, borsta tänderna mm. Börja i tid så du slipper känna tidspress.
Sen kan du ge henne massa beröm när/ för hon klarade det själv.
Och glöm inte dig själv! Ge dig själv en jättekram och tänk vad du är bra som har klarat av ditten eller datten även fast det var sjukt jobbigt. Du är grym!!! :)

Svar: Tack <3
pancake.webblogg.se

Postat av: Tess

Publicerad 2013-01-17 20:17:29

Jag saknar inte de där arbetstiderna! Älskar att jobba dagtid! :) Men tur ändå att du har en man som Ro ch underbara Aluc nära! Puss och massor av kraft och kärlek till dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela