Pancake

Härliga tider

Publicerad 2013-01-21 09:53:00 i Allmänt

Äntligen Måndag! Jag älskar helgen, men när måndagen kommer tycker jag det är rätt så skönt. Jag och Lilla I är hemma själva, man hinner mysa och koppla av lite efter en helg fylld med roligheter. Bästa studnen är oxå nu på morgenen, Darling och Lilla E har gått till dagis och jobb, Lilla I är nymatad och sover sött. Jag sitter med dagens första kaffekopp och uppdaterar mig vad som hänt i bloggvärlden under helgen. Härligt! Man hinner smala lite kraft och energi innan man drar igång dagens projekt.
 
 
Hur har eran helg varit? Min har varit jättetrevlig.
I lördags hade Darling Grabbkväll här hemma. Han och några kompisar kollade fotboll, spelade TV-spel och drack öl. Jag skötte markservicen och så hängde jag mest framför datorn när barnen somnat.
 
Så söndagen fick bli "min dag". Min nya söndagsgrej är att Yoga på F&S. Det är roligt, jobbigt och ger en massa bra energi! Love it helt enkelt. I normala fall så kör jag Yoga kl 11, sen åker jag hem. Men nu skulle jag ju unna mig lite egentid så efter Yogan satte jag mig en massagestol som finns på F&S. Helt fantastiskt skönt, man sitter i en massagestol lite i skymundan, har lugn och avslappnande musik i lurarna och en filt över sig. 30 kr kostar det för 20 min. Perfekt avslutning på ett Yoga pass! Sen när det var klart gick jag på stan en stund, drack kaffe, shoppade en tröja och bara njöt av att gå på stan i solskenet! På vägen hem köpte jag en tidning som jag lästa på tunnelbanan.
Jag var så nöjd efteråt och det kändes verkligen så lyxigt med egentid å allt.
Tänk va lite friskis & svettis Yoga, takeaway kaffe och en tidning kan göra typ! Villken tur man har att man kan njuta av det lilla. Jobbigt tex för Paris Hilton, det lär ju krävas bra mycket mer för henne att känna samma sak?
 
Njut av livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela