Pancake

Härliga 2års trots

Publicerad 2013-01-15 09:18:00 i Allmänt

Har just vinkad av en trotsig 2-åring och en trött pappa som gick iväg till dagis och jobb. Phu. Jobbiga unge :-)
Känner mig nöjd med att sitta här i tystnaden med kaffekoppen i högsta hugg och ha en sovandes bebis brevid mig medans snön vräker ner utanför fönstret.
Planen idag är att bara fluffa här hemma och fixa lite. Kanske  borde ta bort julpyntet? Det tycker jag alltid är så tråkigt. Det är kul att ta upp, men inte ta ner.
Efter en helg med full fart och en måndag med massa planerat så är det extremt skönt att ha noll inbokat, bara bebismys och hemmafix. Jag är verkligen inte en person som vill göra saker hela tiden, jag måste få va hemma och softa mellan varven.
Sen när både jag och Darling börjar jobba igen kan jag gott och väl tänka mig att ta ledigt typ en fredag och måndag en gång i månaden så man får långhelg. Då kan man ha fredagen till att fixa hemma, städa, tvätta och storhandla (så kan man bara njuta av helgen sen) och måndagen kan få va en dag med bara egentid.
 
Ser fram emot framtiden, jag har så mycket spännande planer! Det känns som att saker kommer hamna på rätt plats, både jobb och boende börjar lixom ta form. Känns härligt!
 
Kärlek
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Rosie

Publicerad 2013-01-15 12:07:11

Ja du de blev liv før att hon inte hadde klænning på sig, hon måste ju ha de nær de ær kalas annars blir de fel.... Men jag stog på mig och fick ta att personen blev lite småsur på mig! Trist att de hænder næstan varje gång man ses bara.

Ja hon ær så duktig på pottan =D Nu har bajseriet lossnat också!! Hihi skøn att bara vara hemma också, børjar 16 idag så nu ska de vilas i sængen! Puss o kram!

Svar: Men lägg av, va knäppt! Du är mamman och ingen annan ska väl komma och säga till dig hur du ska klä ditt barn!! Stå på dig!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela