Pancake

Tips på julfrukost!

Publicerad 2013-12-19 14:32:00 i Allmänt

LCHF tåget tuffar på, iaf för min del, Darling fuskar väl lite och är inte helt med på tåget :-(
Vägde mig idag för första gången på länge, och jag är snart nere på delmål 1. Heja mig!
Det bara går av farten lixom...
 
Jag har ju alltid verkligen älskat Lussebullar, det är min favvo under julen. För nån vecka sen skulle jag äta en lussebulle och såg verkligen fram mot det! Vad hände, jo den smakade inte alls bra! Jag blev sååå besviken :-(
 
Men nåt som verkligen smakar bra, är Saffranspannkakor! Hittade ettrecept på 56kilo och har ätit dom till frukost två dagar i rad nu. Såååå gott med en klick grädde på!
I Love LCHF!
Här kan ni läsa receptet

2 pannkakor, 2 portioner:

2 ägg
1 msk fiberhusk
1 dl mjölk
1/2 dl grädde
salt
1 paket saffran (0,5 g)

Mixa med stavmixer och låt stå 2 minuter, häll sedan upp i panna med smör eller kokosfett och stek färdiga.

- See more at: http://56kilo.se/saffranspannkaka-lchf-och-lite-nytt/#sthash.DbVJhlWd.dpuf
 
 
 

2 pannkakor, 2 portioner:

2 ägg
1 msk fiberhusk
1 dl mjölk
1/2 dl grädde
salt
1 paket saffran (0,5 g)

Mixa med stavmixer och låt stå 2 minuter, häll sedan upp i panna med smör eller kokosfett och stek färdiga.

- See more at: http://56kilo.se/saffranspannkaka-lchf-och-lite-nytt/#sthash.DbVJhlWd.dpuf
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela