Pancake

1:a Adventsmys

Publicerad 2013-12-03 09:55:00 i Allmänt

Den här tisdagen ska bli en mysig hemmafluffdag :-) Full fart hela helgen och igår var det jobb. Måste få lite egentid och bara vara idag.
 
Har spenderat helgen hos bästa vännerna, fam Aluc. Vi har haft det supertrevligt och mysigt. Det är så trevligt att vara där, barnen trivs, det är soft och ingen hets. Man känner sig väldigt välkommen och vi känner oss som hemma. Känns lite som semester när man är där faktiskt. När barnen somnat i torsdags halvlåg jag i soffan och tittade på TV med ett glas vin i handen, och det kändes sååå lyxigt! Semesterlyxigt lixom. Hade jag varit hemma och barnen somnat hade jag ju städat, fixat och gjort en massa saker.
 
Vi åt massa gott, (LCHF såklart) softade,kolla på film, åkte en sväng till Norrtälje i lördags och gick på "stan" och självklart adventsmös vi och bakade lussebullar (not so LCHF).
 
Det som är så skönt med LCHF är att det inte är några konstigheter. Vi åt oxfilé, och ist för att ha potatisgratäng som vi skulle haft i "vanliga fall" så åt vi ungsrostade grönsaker till. Supergott. Hemmagjord bea och vitlökssmör var som pricken över i:et (very LCHF). Förrätten var en Toast skagen, men ist för bröd så låg det på ett salladsblad, och det var jättegott. Det är ju ändå inte brödet man vill åt när man äter en toast skagen :-)
Efterrätten såg ut såhär:
 
 
Receptet på den här ljuvliga efterrätten hittar ni här hos Jill.
 
Eftersom det var 1:a Advent så blev det en Pepparkaka på lördagen och en Lussebulle på söndagen. Lite julstämning vill man ju ha :-)
 
 
Få se om jag orkar pyssla ihop lite LCHF julmys nu i jul, eller om jag helt enkelt bara struntar i det och äter lite "vanligt" julgott... Man behöver ju inte överdriva för det. 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela