Pancake

Plan C

Publicerad 2013-08-26 10:20:00 i Allmänt

Härliga sensommar! Eller Indiansommar som man oxå kan säga. Kanske den bästa tiden på året. Livet blir lite ordning och reda igen efter sommaren och man tar nya friska tag. Himlen är blå och luften krispig. I Love.
 
Annars är det allt annat än ordning och reda just nu...
 
Jag kom inte in på min utbildning :-(
Men jag deppar inte ihop för det, jag tänker lite sådär att Jaha ja, då var det inte meningen att jag skulle gå den helt enkelt. Även om det klart känns surt. Men jag ser frammåt och tar nya friska tag.
 
Sen har mitt (världens bästa) extrajobb skitit sig :-(
Företaget gick i konkurs i måndags :-( Deppar inte ihop över det heller, utan känner mest att jag är tacksam över att ha fått jobba där i sommar och fått träffa en massa härliga människor och lärt mig massa. Men det är ju trist såklart, för det var det perfekta extrajobbet för mig verkligen. Sen känns det så sorgligt hela grejen, jag är ledsen över att alla fina arbetskamrater som jobbar där och har gjort det länge helt plötsligt inte har något jobb längre. Och att fina butiken bara är hey baberiba nu efter en veckas utförsäljning. Det känns lite i hjärtat faktiskt...
 
Så nu blev det till att knåpa ihop en plan C.
Plan C är att jag sökt Komvuxkurser till Oktober. Engelska och Administration 10 veckor på Distans. Och då börjar Darling att jobba igen och jobbar året ut. Sen ska jag söka nya utbildningar som börjar i Januari. Då blir Darling hemmapappa igen.
Typ nåt sånt.
Så får man väl se hur det går att plugga på heltid distans och vara hemmafru samtidigt, Kanske inte helt optimalt, med tanke på Darlings schema med kvällar och helger. Men men. Ska sänka ribban lite tror jag, jag MÅSTE ju inte ha högsta betyg i allt lixom. Huvudsaken jag lär mig nåt och blir godkänd. Faktiskt.
 
Ha en underbar dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela