Pancake

No more bad hairday?

Publicerad 2012-09-29 12:35:22 i Allmänt

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag ju kackahår för tillfället. Så snubblade över det här spännande receptet på hårinpackning hos Leslita. Så det ska jag testa idag :-) Återkommer med resultatet. 
 
1 ägg
3-5 msk kokosolja (beror på längden på ditt hår)
5-10 droppar Rosmary eterisk oljoa (kan uteslutas)
1 matsked flytande honung

Blanda ihop allt och applicera i torrt nyborstat hår + hårbotten. Låt det sitta i 1 timme eller så länge som möjligt med platspåse eller handduk över. Skölj ut med ljummet vatten. Använd dina vanliga produkter i dushen.  Lämnar håret glänsande och mjuk. Definerar även lockigt hår.


 
 
 

Kommentarer

Postat av: Izabell

Publicerad 2012-09-30 10:11:56

Åhh tack för tipset!:)

Ha en skön söndag!

Kraam Izabell

Svar: Kan verkligen rekommendera, håret blev jättebra!!!
Pancake

Postat av: Leslita

Publicerad 2012-09-30 10:28:01

Åh roligt att du har skrivit om det. Hopas fler vill prova. Tack för länken. Och intressant att du också gillar LOA.

Svar: Tack för tipset, håret blev superbra ju!
Pancake

Postat av: Leslita

Publicerad 2012-10-02 23:18:37

Vad kul att det blev bra för dig. Det är så knepigt med proteiner i vissa hår. Gör inpackningen en gång vart annan vecka så kommer det att hålla sig jättemjukt och fint. Har du lockigt hår? Eller hur är din hårtyp?

Svar: Jag har lockigt hår som har en tendens att bli rätt så torrt.
Pancake

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela