Pancake

Hemmafru igen

Publicerad 2012-09-07 10:13:20 i Allmänt

Nu är det slut på jobb, nu blir det lite semester tills bebisen kommer. Känns sååå skönt. Skönt att få lite tid hemma och skönt att få vila upp sig. Jag behöver det, det känns att jag inte direkt haft så mycket semester i sommar. (Not to myself: Ha minst 3 veckors sammanhängande semester i framtiden)
 
Jag kommer att leka hemafru nu när Darling börjat jobba igen efter att ha skött hem och barn nu sen i januari. Ser fram mot att få ta över den rollen igen :-) Även om det varit skönt att få jobba och komma hem till familjen och maten stått på bordet och det har varit städat och hemmet varit tip top (ja, jag har världens bästa man).
 
Såhär stuffar jag omkring hemma nu när jag leker hemmafru :
 
 
Den här veckan har det varit full fart, och jag har knappats kännt mig utvilad, fick lite hybris av att vara ledig och skulle göra allt på en gång. Samtidigt som Darling jobbar kväll och jag är mer eller mindre soloförälder. Men nu har det lugnat ner sig, och jag ska banne mig inte boka upp mig på en massa grejer nu, och jag ska verkligen ge mig tid att vila och softa. Jag orkar faktiskt inte med att flänga runt och ha mig. Så fort det blir liiite för mycket (och det behöver inte alls vara nåt avancerat) så får jag kramp i magen. Inte så kul.
Nä, man ska lyssna på sin kropp och ta det lugnt :-)
 
28 dagar kvar tills barnet är beräknat, och det jag har tänkt hinna med innan är:
 
*Städa och rensa alla garderober och byråer
*Sortera och fixa med alla foton
*Rensa i bokhyllorna
 
Sen tänkte jag att hela hemmet ska vara skinande rent med nyputsade fönster och allt ska vara ordning och reda innan bebisen kommer. Men dom tre ovanstående projekten är verkligen viktigast, för nu är det kaos big tajm.
 
 

Kommentarer

Postat av: Vardaxlyx

Publicerad 2012-09-08 08:55:47

Godmorgon! Jag vill tackar dig för dina fina ord på min blogg. Jag har samma tänkt som du och känner mig inte tvungen att skriva för andra utan mer hur jag vill ha strukturen på bloggen. Tänker precis som du skrev att jag får helt enkelt göra lite av varje när jag känner för att göra ju DET :-) Flummigt skrivet men du fattar vad jag menar :-)
TUSEN tack ännu en gång för din kommentar!
Kramkram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela