Pancake

Dan före dopparedan?

Publicerad 2012-10-04 21:39:41 i Allmänt

I morgon är det beräknat att bebisen ska komma.
Men den är nog inte att hoppas på, sist gick jag över exakt 2 veckor, så lär ju gå så här ett tag till... Suck.
Det är jobbigt att gå och vänta, för nu den här gången så vet jag ju hur jävla jobbigt det är att föda barn. Det är lite stressigt att gå och veta att det snart smäller till! Jag vill ha det överstökat...
Är egentligen livrädd och superstressad, men försöker vara cool... Jag vet ju vad jag själv gjorde för fel sist, och hur jag ska undvika det den här gången. Men sen kan det ju bli helt annorlunda nu med andra jobbiga saker. Suck igen.
Sist låg jag hemma med jobbiga värkar i 3 dygn innan det var dax att åka in till BB. På dom tre dygnen sov jag knappt (inte lätt med värkar var 6e minut non stop) och åt dåligt. Så när det var dax var jag ju helt slut och hade noll kraft. Men visst, det gick ju, men fy fan. Tog minst tre veckor att kanske inte glömma, men att komma över att det var ett sånt helvete. Så det här med att "Du glömmer all smärta så fort dom lägger ditt barn på dig" är bara bullshit.
Så den här gången ska jag stå på mig och kräva att få åka in till bb tidigare så jag får hjälp med att vila (om det blir samma sak) och så ska jag äta ordentligt så jag får energi.
 
Den här gången längtar jag så himla mycket efter bebisen, det gjorde jag inte alls på samma sätt förra gången, då viste man lixom inte vad man skulle vänta sig.
 
I förrgår drömde jag att jag hade värkar och vaknade helt besviken över att det bara var en dröm, och i natt drömde jag att jag födde barnet och vaknade besviken... När jag födde barnet i drömmen så ar det en mycket lättare förlossning och jag var med i matchen. Och det har på nåt konstigt sätt gjort att det idag känts mycket lättare att tänka på vad som kommer att hända.
 
Alla förbereder sig inför en sån här grej på olika sätt. Jag har städat och pysslat med mig själv. Idag blev det vaxa benen, så jag är typ helt klar med vad jag hade tänkt bli klar med. Bara naglarna kvar, och dom ska jag fixa i morgon :-)
 
 
Komsi komsi lilla bebisen, jag läääängtar!
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-10-05 05:49:39

Gud vad fint gravid du är!!! och jag älskar din ärlighet om hur jobbigt det var. Det var många år som man bara hörde det "klassiska" (javisst gjorde det ont men det göööör inget). En dag, när min vän Malin hade fött barn, sa hon: "Fy faaaan vad jobbigt det var. Helvete att ingen nämnde det ordentligt innan !!!!" Haha! Jag minns att jag blev så himla ställd för jag hade inte hört någon säga det rätt ut (och skippat hela "men det är underbart nu biten"). Jag är helsäker på att det gör ont som fan men att du kommer klara det galant. Håller tummarna att energin får sparas tills det är dags så att det inte blir som förra gången. Tänker på dig hela tiden. Glöm inte skicka sms!

Massor av kraft och kärlek till dig!!!

ps! Herregud vad låååångt hår du fått föresten!! Jättefint! Puss

Postat av: Leslita

Publicerad 2012-10-05 15:35:50

Oj visste inte att du var gravid, men har ju inte följt din blogg så mycket. Säger detsamma som Tess. Alltså man blir så trött på att alla säger att det inte var jobbigt och att det går över lika fort för det kan ju inte vara sant. Iaf inte för alla. Jag är livrädd inför att skaffa barn, tro ärligt inte att jag vill det hehe. Men lycka till och fortsätt tänka positivt.

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-05 21:33:44

Åh jag är avundsjuk på dig och den underbara upplevelse som väntar. Jaa det gör ont, men tänk vad du och din kropp tillsammans med den lilla i magen ska göra... Sååå häftigt!!

Lååångt fint hår du fått :)

Postat av: Izabell

Publicerad 2012-10-14 13:19:21

Så fin mage du har!:) Jag visste inte att du var gravid... så grattis i efterskott! ♥

Kraam Izabell

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela