Pancake

Suck å stön

Publicerad 2012-11-29 14:16:00 i Allmänt

Är innen liten svacka... Är så jäkla less på att gå med osminkad med risigt hår i mjukisbrallor och ha babykräka på mig. Verkligen.
"Då är det ju bara att sminka sig och fixa till håret och hoppa ur mjukisarna" kanske du tänker.
Jo visst. Men det är ändå inte så bara.
Är lixom trött på hela hemmammagrejen. Det är jobbigt att Darling jobbar kväll. Det är jobbigt att E är inne i nån jobbig 2-års trotsperiod. Det är jobbigt att lilla bebisen ska kräkas hela tiden. SUCK.
 
Har lixom inte fårgat håret på 2 månader (hej hej alla gråa hårstrån) och så har jag slutat använda dyrprodukter till håret (hej hej risiga håret), inte shoppat nåt kul till mig själv på säkert 10 månader (Ingen idé att köpa kläder när man var gravid, eller nu när man ska gå ner lite).
Jag känner mig allt annat än het.
 
Men nu ska Darling gå förbi salongen i morgon och hämta hårfärg som jag har beställt så jag ska iaf få fixa håret. Alltid nåt, Och så idag har jag beställt lite produkter från jerseybeautycompany, och även om det inte är nåt annat än just vardags/basgrejer så känns det iaf skönt att få köpa nåt till mig själv :-)
Även om det sved lite i plånboken :-)
 
Sådär ja, nu har jag fått gnälla av mig lite.
 
Det är ju verkligen bara I-landsproblem. Men man måste ju få ha lite sånna oxå.
 
Det här skulle jag vilja just nu:
 
*Få energi och ork att komma igång och träna lite smått.
Jag har ju Gymkort och jag ammar inte längre, så det borde inte vara så svårt.
 
*Spendera en dag på ett trevligt SPA, typ Sturebadet. Simma, basta, få massa behandlingar, äta lunch, softa...
Hm... Det är ju en ekonomisk fråga... Men man kanske vinner på lotto en dag, vem vet?
 
*Gå på stan en dag utan barn men i gott sällskap och shoppa lite julisar och avsluta med en god middag och ett glas vin.
Som sagt, finns fördelar med att inte amma :-)
 
Efter regn kommer solsken, puss å hej!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-11-29 15:30:03

Gumse! Det är helt ok att känna som du gör.. Hoppas du får den där behandlingen och det där vinet snart!! Kärlek!!

Postat av: Rosie

Publicerad 2012-11-30 23:40:05

Ska du och jag børja træna i Januari då? På olika håll såklart =D Peppa varandra lite!

Resten kommer nog ska du se!

Svar: Jaa, klart vi ska! Heja oss! :-)
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela