Pancake

Litte piggare och väldigt tacksam

Publicerad 2012-03-04 12:23:00 i Allmänt

Det var inte igår jag bloggade direkt :-) Har varit en segperiod då jag jobbat massa och varit trött, så när jag kommit hem så har jag gosat med LillHjärtat, pussat på Darling och sen har jag däckat i soffan. Har typ somnat med smink varje kväll, och då kan jag säga, då e jag trött. Så min hy är väl inte den bästa för tillfället (men gud va synd, då blir man ju tvungen att boka in sig på en ansiktsbehandling helt enkelt :-))...

Sen har våran dator pajat, och jag bara orkar inte sitta med den pyttelilla datorn. Den är liten och smidig men som sagt pytteliten, så jag får bara ont i ögonen... Men visst, den funkar ju nu när det inte finns nåt val, och tack gode gud för att vi har den, annars hade det varit körigt.
Våran dator stendog för ett tag sen, och våran kompis P som är dataproffs kikade på den men kunde bara konstatera att den gjort sitt.
Jag deppar inte över det, utan jag är sååååå jävla glad och extremt tacksam över att han kunde iaf rädda det som fanns på den!!! Alltså jag har ända sedan innan Lillhjärtat föddes, och jag var hemma från jobbet i två månader innan hon kom haft en plan på att sortera alla bilder. Planen är att rensa, få ordning på dom, bränna på skiva, framkalla och sätta i album. Vanliga fotoalbum och ett album till LillHjärtat med hennes första år. Sen ska jag göra ett bröllopsalbum, resealbum och massa mer pyssel med bilderna.
Fatta paniken om alla försvunnit när datorn krascha?!!! Grejen är den att jag har bara inte orkat ta tag i det, för det har varit så himla mycket bilder så jag bara inte mäktat med det. Och hela tiden har jag tänkt att jag måååste, för tänk om det händer nåt med datorn.
Så gissa om jag är tacksam och ödmjuk nu? Och gissa om jag kommer ta tag i det pronto?
Vi har inte ens framkallat en endaste bröllopsbild än, och det är 2 år sen vi gifte oss. Och jag har lagt väldigt många timmar på att göra jobbgrejer, brouchyrer, prislistor och annat jobbstuff, måååånga timmars jobb. 
Nu jävlar ska det sorteras, framkallas, göras tavlor och hej å hå!
Darling deppar lite över att vi måste köpa en ny dator, men jag är bara superglad, va fan, pengar är bara pengar, och det kommer alltid nya :-)

Ja det var det, nu ska jag njuta av min Mango/apelsin Smoothie och fixa lite här hemma, för snart kommer I & Z på besök, det är dax för den årliga Semlan som I har bakat!

Tjingeling på er!

Kommentarer

Postat av: Izabell

Publicerad 2012-03-04 13:03:14

Tråkigt när saker går sönder..men kul å köpa nytt oxå..;-)



Ha en skön söndag!:)



Kraam izabell

Postat av: Tess

Publicerad 2012-03-04 14:52:51

Han behöver inte deppa! Som du skriver så är pengar bara pengar och det där löser sig ALLTID! Kraaam

Postat av: silverloa

Publicerad 2012-03-04 20:35:45

Tur att det gick att rädda innehållet!Vår förra granne blev av med bilder för flera år när deras dator kraschade och då blev jag, som också hade massvis med bilder och annat på datorn, så skärrad att jag införskaffade en extern hårddisk så nu försöker jag lägga över innehållet då och då. Man vet ju aldrig, hårddisken på den här datorn kraschade och fick bytas ut efter ca 10 månader.

kram

Postat av: penny

Publicerad 2012-03-16 19:45:44

Jag har blivit av med massa foton 2 gånger när datorn gått sönder, man blir ganska ledsen då faktiskt. Efter de gångerna är jag noga med att hela tiden bränna över på skivor :)



kramen



Postat av: Anneli

Publicerad 2012-03-31 12:54:59

Hej Panki!!

Det var superlänge sen jag var in och hälsade på här hos dig..!! Så helt plötsligt får jag för mig att titta in - och får läsa PRECIS det jag behöver!!! Magiskt!!

Även jag har massor med bilder i min dator som jag tänker att jag ska sortera, göra album, lägga över på CD, printa ut... och det blir aldrig av!! SUCK! Jag blir så trött på mig själv...!!

Men nu jäklar ska jag börja!!! TACK för inspirationen!! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela