Pancake

Julmys på landet

Publicerad 2012-12-26 22:33:00 i Allmänt

Så var den här julen förbi... Har haft det trevligt men är verkligen helt slut efter allt julfirande :-)
När vi kom hem igår från sväris där vi firat jul, så var jag så trött så det värkte i kroppen typ. Helt crazy.
Tycker ändå inte att jag stressat så mycket, jag har varit ute i hyffsat god tid med allt, men ändå är man helt matt nu.
Det har iofs varit sjukstuga här hemma, veckan innan jul var E hemma från Dagis med dålig mage och förkyldning, och innan dess var både jag och Darling dåliga. Kan ju va lite därför man är som en urvriden trasa nu.
Och lagom till att vi alla blivit friska så har lilla I blivit förkyld :-/
 
Annars är jag nöjd med julen (även om den där julstämningen aldrig riktigt infann sig hos mig av nån märklig avledning?), vi firade hemma hos sväris som sagt och det var mysigt. E hade jättekul med sina småkusiner, dom lekte och stojade non stop, I låg mest och sov.
 
 
E fick massa fina julisar, men det hon lekte mest med var ett par potatisar jag fick i ett paket
(jag hade önskat mig en potatispress, och i min julklapp hade han som gav mig den spexat till det och lagt i ett par potatisar).
Hon hade jättekul med dom där potatisarna :-)
(då kände jag mig extra nöjd med att vi inte överdriver julisarna :-) , som jag skrev om här. Fatta om man köpt julisar för 1500 och det hon lekte med var ett par sketna potatisar haha)
 
Jättemärkligt att jag ändå inte haft vidare julstämning i år. Vi har jättemysigt pyntat hemma, lilla E har sjungit julsånger hela december non stop, vi har varit på Luciamys på Dagis, jag har bakat å pysslat... Why lixom?
Kanske skulle ta och åka bort nästa jul, och ha en alternativ jul? Så har jag lite gjort förr om åren när jag var singel. Bojkottade julen ibland, och då var det alltid extra roligt året efter att fira.
Nu kanske det blev lite antiklimax i år bara för att jag hade en sån otroligt mysig jul förra året. Det var den mysigaste på länge minns jag, vi firade hemma hos oss för första gången, och det var verkligen en perfekt jul.
 
Ja ja, det är långt till nästa jul, man får väl se vad man hittar på då helt enkelt :-)
 
Puss och trevlig fortsättning!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-12-27 23:37:23

Syskon kan verkligen vara olika redan från dag 1!! Jag har en 1 timme äldre tvillingsyster och vi är väldigt olika och har alltid varit! :D

Svar: Vad roligt att ha en tvillingsyster!
pancake.webblogg.se

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-12-30 12:57:20

Hmmm...!! Ja, NU är det det..! Men när vi var små var det inte lika roligt!! Man fick aldrig vara ifred, blev ständigt förväxlade och ihoptussade, och jag avskydde det!! Istället för att folk sa: "Här kommer Rosali och Anneli" sa de "här kommer tvillingarna", och jag som var och är en individualist av stora mått kände det som att folk inte brydde sig om varken Rosali eller mig som individer, utan bara som fenomenet tvillingar..! Det var INTE kul...!! Fast Rosali störde sig aldrig på det - bara jag...!! :P Vi är väldigt olika, både i sätt och (som vi själva tycker) i utseende!
Men som sagt; nu uppskattar vi att vi är tvillingar! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela