Pancake

Vad händer när kläder pensioneras?

Publicerad 2011-10-14 09:30:45 i Allmänt

Tack för era härliga Resetips!

Nu när man fluffar runt här hemma och är mammaledig så blir det ju mest mjukisar man går omkring i. Dels är det skönt att bara få vara lite bekväm, och sen lever vi ju mer eller mindre bara på en inkomst så det blir lixom inte så mycket shopping direkt.
Överhuvud taget så är jag inte eller har varit en tjej som lägger en massa pengar på kläder. Inte om man jämför med andra tjejer iaf.
Darling däremot tycker att jag shoppar kläder jäääämt. Vi pratade häromdagen och då kom vi in på just kläder, och jag sa att sen när jag börjar jobba igen kommer det ju rassla på mer på klädkontot. Då när man är i den "verkliga världen" igen är det ju roligare och viktigare att man snygga kläder :-)

Han sa ju som vanligt då att jag hade ju massa kläder redan? Och sen sa han:
-Men lixom, när du köper en massa nya kläder, vad händer med dom gamla?
-Vadå med dom gamla, vad menar du?
-Ja lixom, när dom har gått i Pension?

Hahaha. Gått i pension... Han är roliga han min man.
Han kör ju samma stil som han alltid gjort, jeans, T-shirt, adidas tröjor, fotbollströjor osv. Han behöver ju lixom aldrig köpa nåt nytt för att modet ändras :-) Så i hans värld är det ju jättemärkligt att man måste köpa massa nytt hela tiden.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-10-14 19:58:13

Haha! Underbara, goa R... ge honom en STOR KRAM från mig! :) Puss

Postat av: silverloa

Publicerad 2011-10-15 16:33:03

Hahaha pensionerade kläder! Det ska jag köra med när jag tröttnat på mina kläder. Säga att de har gått i pension..............

kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela