Pancake

Så gör jag...

Publicerad 2011-06-07 10:07:01 i Livet

Jag mår verkligen oförskämt bra och jag trivs så bra med mitt liv.
Jag är lycklig och har massa flyt med allt.
Tyvärr är det en massa skräp som händer runt omkring med folk till höger och vänster. Inte kul med sjukdommar och andra jobbigheter. Suck.

Men jag känner verkligen att nä, jag kan inte ta in allt negativt. Alltså visst bryr jag mig och visst gör jag allt för att finnas där för dom som behöver mig, men jag bara orkar inte när man får höra som jag fick igår att en typ bekant fått prostatacancer.
Jag känner ju såklart att shit va jobbigt, men sen slår jag bort det och tänker på nåt kul i stället.  Det blir ju inte bättre av att va ledsen och tänka jobbiga tankar själv lixom.

Jag fokuserar oerhört mycket på att må bra och suga åt mig positiva grejer och vara glad och tacksam över mitt liv.

Tricket är att vända allt negativt till något positivt.
Som tex när jag härom dagen var på Salongen och monterade ett bord:



Det fattades delar till det ena benet (ikea) så jag kunde bara skruva dit 3 st ben (Stora bilden).

I stället för att tänka:

Fan va dålig, tyyypiskt, jävla ikea bla bla bla

Så tänkte jag att:

Hm, hur ska jag lösa det här tills i morgon då jag behöver sitta vid det här bordet?

Så ställde jag dit en stol som stöd (lilla bilden) och tänkte att Fan villken tur att jag kom på en sån smidig lösning!! Shit va bra.
Så kände jag mig jättenöjd, trots att bordet bara hade 3 ben och att jag blir tvungen att ta mig till Ikea för att få ett nytt ben.

Orka hetsa upp sig lixom. Bättre att hitta en lösning och vara glad.

När jag och Trollet var i Thailand så hade vi sån tur precis hela tiden! Tom när jag blev av med min plånbok sista dagarna i Bangkok hade vi tur. Tur att det var sista dagarna lixom.
Det var på den resan min tur började, och då jag blev färgglad.
Tack
söta Trollet för en fantastisk resa vi gjorde!

Jag börjar dagen med att vakna och känna lycka och tacksamhet över att jag får vakna upp brevid mina hjärtan. Sen gosar jag med Lilla Barnet och myser i soffan. När hon har fått mat och somnat om i soffan efter nån timmme eller två så dricker jag kaffe framför datorn och läser positiva bloggar som ger bra energi och inspiration. Det är en bra start på dagen!!!

Mina Hjärtan:


Kommentarer

Postat av: penny

Publicerad 2011-06-07 16:40:12

hi hi, ja det är fokus som gäller med en bild i timmen, nej då ha ha. Du får försöka hänga på nästa helg igen :)



Ja visst är det underbart att man har folk man älskar omkring sig varje dag :)

Postat av: Tess

Publicerad 2011-06-07 20:01:19

Du är så mysigt gumman!

En riktig glädjespridare! Puss

Postat av: Linda

Publicerad 2011-06-07 21:26:41

Du har heeelt rätt!

Skön inställning!

Kraaaam

Postat av: silverloa

Publicerad 2011-06-09 00:03:33

Härlig inställning du har! Man mår mycket bättre av att försöka se det positiva i livet.

kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela