Pancake

Om du inte vill läsa om amning, sluta läs här :-)

Publicerad 2011-01-22 15:19:34 i Allmänt

Alltså shit, det här med amning, det är tydligen en hel vetenskap! Herre gud.
För det första så finns det så många som är hysteriska, åt alla håll, vissa är hysteriska för att dom är emot amning och vissa för att dom är för.
För det andra så verkar det vara ett otroligt laddat ämne...

Själv tycker jag väl att ammning är naturligt och inget mer med det, varken åt ena eller andra hållet.
Men vissa, som tex en vän till mig, hon tycker att det är äckligt, och när jag råkade skriva på FB att jag fått mjölkstockning fick jag ett mess om att det va lite väl mycket att skriva på sin fb status, det var ju faktiskt äckligt, och inget man skulle dela med sig av!!!!
Jag blev faktiskt jätteledsen, för va fan, det är ju inte som att man skriver om bebisbajs å så, det tycker jag oxå är lite väl att skriva om. Här ligger man hemma med feber och mår jättedåligt av mjölkstockningen och så får man mess om att man ska va tyst om det för att det är äckligt. Det går bort tycker jag :-(
Visst, tycker man att det är äckligt och tycker att man är jobbig med mitt bebis och amningssnack, då kan man väl få tycka det, men tyck det och håll käften då.

Sen om man som jag nu fått lite problem med amningen så säger alla "experter" olika. Och det står även olika i faktaböcker och på faktasidor på nätet. Man blir helt förvirrad.

Dagens trick här hemma är iaf att vi ska prova ta bort nappen ett tag och se om det blir bättre, men shit va jobbigt det är. Nu är hon ju van att snutta på den och blir jättepainig utan den. Man får verkligen stålsätta sig och va stark så man inte ger nappen, men det är fan inte lätt när ens barn gråter hysteriskt så hon blir helt illröd i ansiktet och tårarna kommer. Man får ju ont i sitt mammahjärta verkligen.

Man vill ju att amningen ska funka, men inte till villket pris som helst. Blir det ingen ordning på det här får man väl helt enkelt gå över till ersättning.

Som sagt, det här med ammning är ju verkligen en helt ny och stor värld, det finns något som heter amningshjälpen, då kan man ringa till olika "amningsmammor" och få råd och stöd. Om jag har fattat det rätt så är det "vanliga mammor" som har ett intresse av att hjälpa andra och dom gör det på sin fritid utan att få betalt. Helt knasigt, men visst, jättebra :-) Jag ringde en igår och fick tips och råd. Bla så tipsade hon om att amma hud mot hud, så igårkväll satt vi halvnakna jag och Emelie och åt kvällsmat i soffan under en filt. Mysigt, men vete fan om det hjälpte.

Såg även på nätet igår att det fanns någon "Amningstidning" som kom ut ett par gånger om året. Det är väl lite väl hysteriskt va? Vad kan stå i den lixom?

Ja ja, nog om det, jag kämpar på här så får det bli som det blir helt enkelt :-)

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2011-01-22 16:32:14

du e duktig som gör ditt bästa! Kämpa på, ni känner själv vad som e bäst just för er! Kram

Postat av: Robsin

Publicerad 2011-01-22 18:55:46

Hej Söta Annica, Det klart du ska amma om du kan och vill lika så tvärt om. Det ska kännas rätt för dig och din dotter. Ingen annan vet bäst hur du och Emelie känner. So do your thing darling!!!!



Folk säger till mig att jag inte kan rädda alla katter på rodos. Men jag försöker oavsätt......

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela