Pancake

Rörigt

Publicerad 2011-01-18 18:57:25 i Hemma hos mig

Vi brukar för det mesta ha det välstädat och ordning och reda hemma hos oss.  Alltså förr i tiden, innan Emelie. För nu kan det se ut såhär:



Rörigt värre, och mitt i den där röran sitter jag i mjukisar, håret på ända, är osminkad och har eventuellt någon kräkfläck på mig.

Jag har ju insett att det här med att ha barn, det är barnet som styr ens liv nu. Man får finna sig i att gå upp mitt i natten, att inte få äta tillsammans med sin partner, att äta kall mat (om man ens hinner äta), att hela tiden anpassa sig efter hur bebisen sover eller inte sover.

Det är inte alltid så kul eller lätt. Igår höll jag på att få psykbryt för att jag verkligen inte hann duscha förrän Darling kom hem vid 22,30.
Jag har kommit in i det men jag tror inte riktigt att Darling har det, villket jag kan förstå, för han e ju inte hemma lika mycket som jag är. Darling tycker nog det är jobbigt att man tex inte är "ledig" när man är ledig.
Men han kommer nog att vänja sig... Man har ju inget val lixom, man får gilla läget :-)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-01-18 22:20:40

Jadu, det där med att inte vara ledig är nog det som skrämmer mig mest när det gäller barn. Att man inte kan räkna med sovmorgon och långa bad liksom... men det är det nog värt ! :)

Postat av: Tess

Publicerad 2011-01-18 22:20:52

Jadu, det där med att inte vara ledig är nog det som skrämmer mig mest när det gäller barn. Att man inte kan räkna med sovmorgon och långa bad liksom... men det är det nog värt ! :)

Postat av: Panki

Publicerad 2011-01-18 23:00:24

Tess: Ja det är ju det tack och lov :-)

Men man får verkligen se till att njuta av sånna saker innan man får barn. Jag njöt jättemycket innan :-)

Postat av: louise

Publicerad 2011-01-18 23:19:09

välkommen till vardagen med ett litet barn.. du är bäst!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela