Pancake

Pappamys is the shit

Publicerad 2011-02-11 11:09:24 i Lilla Barnet

Det känns skönt nu med den här amningshistorien, jag känner mig bekväm med att ge ersättning. Håller på att trappa ner med pumpningen och ska lämna tillbaka maskinen på måndag tänkte jag.
Det är ju som det är, funkar inte amningen så gör den inte, inte mycket att bråka om.

Nu ser jag bara fördelar med att ge ersättning. Som igår tex, då var jag hos tandläkaren, och då var Darling med och satt och matade Lilla Barnet i väntrummet medans jag låg inne och grät (jag gjorde verkligen det, hetsgrät tom) hos tandläkaren. Tur att jag har världens bästa tandläkare, dom är så snälla. Jag fick med en liten minitandborste till Lilla Barnet, jag fick det i stället för ett bokmärke, för att jag var så duktig haha.
Men hur som helst, ersättning is the shit helt enkelt. När vi kom hem från tandläkaren så va jag helt slut och kröp ner under täcket och sov en stund, och då kunde Darling ge mat igen. Perfekt!
För det första är det skönt för mig att vi kan hjälpas åt, och sen är det ju mysigt för Darling att få mata och mysa. För det är mysigt att ge sitt barn mat.




Kommentarer

Postat av: Trollet

Publicerad 2011-02-11 22:04:25

Jag har forstatt att det dar med amningen ar en kanslig historia for nyblivna mammor, darfor blir jag sa glad nar jag laser ditt inlagg. Bra att du kan se fordelarna liksom :)

puss <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela