Pancake

I-lands problem?

Publicerad 2011-02-17 16:33:05 i Ekonomi

Usch, är sjukt trött idag. Har sovit dåligt dom senaste nätterna, jag kan tydligen helt plötsligt inte somna om efter jag gått upp och gett Lilla Barnet mat runt 3-4. Och i morse när jag väl somnade om så drömde jag en sån jäkla läskig dröm så jag va helt skakis när jag vaknade. Fy.
Kaffe är min bästa vän idag.
Darling är ledig nu i 3 dagar, gissa vem som ska köpa öronproppar och sen sova en hel natt? Jo, jag- Ersättning is the shit :-)

Jag börjar tröttna på att få handtvätta massa bebiskläder, och funderar på om man ska köpa en tvättmaskin eller inte. Det är ju rätt så smidigt att tvätta i tvättstugan, men som det är nu tvättar vi där en dag i veckan, och det räcker ju inte. Vi bokar tvättstugan när Darling är ledig, för det känns så bökigt att jag ska bylta på Lilla Barnet massa kläder, sen ut i snön med barnvagn massa tvätt. Orkar bara inte. Visst, hade man varit solo hade man ju gjort det, då får man ju gilla läget lixom, men nu, nej tack.
 
Alternativet är ju att man köper mer barnkläder, men det känns ju onödigt på nåt sätt. Alltså vi har ju en massa kläder, men jag gillar tex inte bodys man trär över huvudet, jag gillar omlottbodysarna, och då blir det ju att man använder dom helst. När dom tar slut så handtvättar jag hellre upp dom än att använda dom andra. Men som nu idag tex så är jag tvungen att använda dom man trär över huvudet för jag har inte hunnit tvätta upp några andra...
Men som sagt, ska man köpa eller inte? Vi har ju plats. Vi spara alltid alla lösa mynt och lägger det i våran resekassa, och där har vi nu en slant som skulle räcka till en tvättmaskin. Vi kommer ändå inte resa någonstans i sommar känns det ju som.
Men jag vill inte ha en massa tvätt hängandes överallt, då vill ju jag ha en maskin med inbyggd tummlare, och den är ju såklart inte så billig. Men semesterpengarna skulle väl iofs räcka till en sån, men ändå... Suck, what to do?

Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-02-17 19:02:24

sälj alla kläder du inte gillar på tradera och köp nya för pengarna.

Postat av: Panki

Publicerad 2011-02-17 20:56:38

Har faktiskt tänkr göra det, har bara inte "orkat"

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-02-17 21:49:12

Det finns en affär vid odenplan, tror jag, som säljer ens mammakläder och grejer på kommission och det de inte säljer och om man inte hämtar det, så lämnar de det vidare till välgörenhet.. så man behöver inte ha dåligt samvete om man inte orkar hämta hem grejerna igen...

Postat av: ia

Publicerad 2011-02-18 06:48:27

tycker absolut ni ska ha egen maskin. D underlättar! Kör på! Att sälja barnkläder i storlekspaket på blocket går direkt. Aplätt, ett pris en köpare o klart :)

Postat av: Panki

Publicerad 2011-02-18 10:13:28

Tack för tipsen, men jag har ju egentliegn inte så mycket att sälja, sen måste man ju bestämma sig för om det räcker med barn eller inte :-)

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-02-18 19:32:31

Men kläder du inte gillar kan du sälja rakt av, du kommer inte att börja gilla dem... och oavsett fler barn eller inte, så tycker jag att man ska spara de allra främsta favoriterna. Inte helt otippat har jag kvar av mina och det är kul att ha, på nåt sätt. Jag tror att mamma även sparade mina första pjäxor och brorsans första fotbollsskor, för att de var så söta. Jag har ju egen maskin och det funkar ju fint utan tumlare. Jag har ju två sådana där väggställningar. Det dåliga är ju i så fall att man bara kan tvätta en maskin åt gången typ. Men åter till kläderna när det gäller barn och mammakläder. Om man inte är kinkig så går det ju alltid att köpa nytt på second hand och blocket och så. Jag tänker nämligen på alla jeans man sparat för att ha då och då när man tex målar om eller är i skogen - för det är man ju så ofta.. Sen ska ju du och jag ändå starta en syjunta och sy massa eget, då när jag pluggat klart.

Postat av: Trollet

Publicerad 2011-02-19 05:37:32

Kop!!! Det ar sa javla skont med tvattmaskin i lagenheten, och har man barn kan jag tanka mig att det underlattar MASSOR!

Och nar ni anda ar igang sa tycker jag att ni ska unna er en maskin med tumlare (aven om det inte ar sa himla jobbigt att ha klader hangandes pa tork, man far ju se till att tvatta ofta ist for att behova tvatta flera maskiner pa en gang, sa tar det inte sa mkt plats).

Kanner jag dig ratt sa kommer du bara angra dig och borja hata din maskin om du koper utan tumlare, bara for att du funderade pa att kopa med, och sa kommer det sluta med att du saljer maskinen och koper en med tumlare iaf ;D

Och da forlorar ni ju en massa onodiga pengar plus att det blir extra joxande.

Puss!

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-02-19 18:12:57

Nu pratar Trollet om att man ska tvätta ofta - jag förstår ingenting :-O

Postat av: Lotta Petersson

Publicerad 2011-02-23 16:49:07

Vad trevlig dina poster är! kommer definitivt läsa dina poster igen! :) Hoppas du har en spännande dag =)

Postat av: Panki

Publicerad 2011-02-23 22:07:55

Trollet: Ja du har nog rätt :-)

Lotta: Tack, va trevligt :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela