Pancake

Tacksamhet

Publicerad 2011-08-31 08:59:17 i Livet

Jag tycker det är så härligt när folk uppskattar sitt liv och känner tacksamhet över vad man har. Som tex det här inlägget av fina Linda.
Man måste stanna upp lite nu och då och ägna några tankar åt det man har och det som är positivt i livet.
Innan jag somnar på kvällen tänker jag positiva tankar och känner tacksamhet över vad jag har och så tänker jag på hur jag vill att mitt liv ska vara. Då sover man gott sen :-)
Man ska fokusera på det positiva och på hur man vill leva, inte på det dåliga och hur man inte vill leva.

I dessa tider florerar det massa skräp i min omgivning som deppresioner, sjukdommar och krossade hjärtan till höger och vänster, många människor mår dåligt och är ledsna. Inte alls kul. Så jag fokuserar stenhårt  på vad som är viktigt för mig:



Den här fina bilden har en vän gjort, en vän som inspirerar och sprider mycket glädje! Jag är oerhört tacksam över att ha träffat henne, och att hon finns i mitt liv. Vi ses inte ofta och har kanske inte varit så himla nära vänner så att vi hängt mycket och så, men ändå på nåt sätt så räknar jag henne som en väldigt nära vän. Tack för att du finns hjärtat! *puss*

Här hamnade hennes bild hemma hos mig, i köket så att jag går förbi den varje dag och blir glad:


Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-08-31 11:59:50

Jag ligger också och tänker på allt jag är tacksam över innan jag somnar!! :D Ett bra avslut på dagen!!



Vilken jättefin tavla din vän har gjort!! Kul att vi får se den också!



Svar från min blogg:

Heeeej Panki!! :D

Jo det gick över förväntan bra hos tandläkaren!! :D Jag ska blogga om bl a det lite senare idag!! :D

Ha en trevlig dag du med!!

Postat av: Izabell

Publicerad 2011-08-31 22:21:28

Det gör du rätt i som fokuserar på tacksamhet & kärlek, det kommer hjälpa dig till ett underbart liv ska du se! :-)



Ps Jättefin tavla!:D



Kraamar Izabell

Postat av: Tess

Publicerad 2011-09-01 19:39:29

Kraft och kärlek till dig fina vän! :) Puss

Postat av: Linda

Publicerad 2011-09-03 14:45:02

Livet blir sååå mycket roligare att leva om man är positiv och fokuserar på allt somär bra - eller hur?! Där har du hjälpt mig (som jag skrivit om förut ;) )!

Superfin tavla!

OCh grattis till bilen - vilken pärla!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela