Pancake

Skivor mot spegel

Publicerad 2011-04-07 20:52:04 i Hemma hos mig

Har ju länge saknat en stor helkroppsspegel. Det suger ju att inte kunna spegla hela sig.
Man tror typ att Oh va snygga kläder jag har idag, och så går man förbi en spegel på stan och undrar hur fan man tänkte?
Nu har vi äntligen fått upp en iaf och jag är extremt nöjd. Det blir ju lite projekt när man inte har bil själv och man ska få hem en jättespegel från stan.
I dessa tider när man måste vara ekonomisk (det ska man iofs alltid vara) så måste man vara lite kreativ när det gäller större inköp.
Jag rotade fram en låda med LP skivor i källaren som var efter min mamma och pappa, och som jag sparat för att man vill ju inte slänga dom lixom. Men fan, man kan inte spara allt bara för att det är minnen och nostalgi, speciellt inte när man har  halvmånga dödsbon i källaren.
Så jag tog med mig skivorna in till stan och sålde dom för 650:- på nostalgipalatset och köpte spegeln för 690:- Perfekt!
P
var snäll och skjutsade mig och bar den tunga spegeln och Aluc fick fina naglar ist för bensinpengar.
Kunde inte bli bättre :-) Och inte nog med det, det blev en flyttkartong ledig och mer plats i källaren!



Sjukt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela