Pancake

Frisörer, mitt värsta

Publicerad 2010-10-15 22:16:53 i Allmänt

Det finns få saker som kan få mig på så dåligt humör som Frisörer. Suck. För tydligen så av nån anledning är väldigt många frisörer inte så bra på lockigt hår. Jag har varit hos många frisörer i mitt liv som har varit helt usla.

För några år sedan så hittade jag min bästa, Tanja. Hon verkligen kunde mitt hår och jag var såååå nöjd. Men nu är hon tjänstledig. Jag hade en gratisklippning på den salongen så jag gick dit i fredags och blev klippt av någon annan. Jag gick dit bara för att jag helt enkelt var tvungen att klippa mig, och att jag hade en gratisklippning.
Och alltså, suck. Jag orkar inte ens gå in på hur missnöjd och jävligt irriterad jag blev och hur otrevligt besöket var, suck. Igen.

Men hur som helst. Hon klippte en bra bit (helt ok, för visst det var längesen och det behövdes), men så klippte hon upp och tunnade ut det och hade sig, så helt jävla plötsligt vart det jättekort. Jag förklarade innan hur jag ville ha det, men vete fan vad hon syssla med sen, hon gick all in kan man säga.

Hon fönade håret rakt (och inte ens det kunde hon göra bra), och ni ser ju hur kort det är. Tänk på att sen när jag tvättar det och det blir lockigt igen, då kommer det krulla upp sig och bli en kort page eller nåt. Vågar inte ens tänka på hur det kommer att bli sen...  



Nu ser man ju inte heller hur kort det hår som är uppklippt är. Som sagt, vågar inte ens tänka på hur det kommer se ut sen...

Men men, jag har bestämt mig för att skita i det, jag kommer ändå vara en hemmamamma med mjukisbrallor, och håret växer ju ut igen.
Men jag hatar henne vad hon nu hette, det gör jag :-(

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-10-15 23:49:04

Du är så fin! Du sätter ju upp håret i toffs... vettja, sen vet du, när eran bebis kommer.. så går tiden fort, åh vips så har du fått tillbaka ditt fina långa hår! Jag lovar!!

Kram å må gott

// G

Postat av: loppan

Publicerad 2010-10-16 14:01:08

Åk till Linde och klipp dig nästa gång. Både underhållande och bra...

Postat av: Trollet Fidolin

Publicerad 2010-10-18 22:35:19

Men shit, det där kommer ju bli jättekort när det krullar upp sig!!! Men som sagt, det växer ut. Och snart kommer du ha annat att tänka på och skita fullständigt i ditt hår ;)

Apropå det, det är ingen jättebebis du har därinne precis! Den ska ju snart ploppa ut och ändå har du typ ingen mage alls ju?!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela