Pancake

Så kan det gå... tydligen

Publicerad 2010-11-24 22:54:35 i Hemma hos mig

När vi köpte våran lägenhet och renoverade för två år sedan så hade vi en hantverkarkille som hjälpte oss med vvs grejerna, och han borrade även upp badrumsmöblerna. Vi hade då köpt nån duschdrapperistång från ikea som vi ville att han skulle sätta upp. Men han sa det att, den ikastången i plast va en riktig skitstång och att han inte rekomenderade att man borrade upp den, för den skulle ändå inte hålla så länge och då var det onödigt att borra i kaklet.
Så vi lämnade tillbaka den och letade efter en annan stång. Grejen var ju den att vi skulle ha en stång med vinkel som man även kunde fästa i taket, och det var inte helt lätt att hitta faktiskt. När vi väl hittade en som verkade bra och hållbar så hade ju vvs-killen gjort klart jobbet hos oss.
Sedan dess har den legat och sammlat damm, för vi (eller Darling, för jag borrar inte alls nåt i det här hemmet) kände att det här med att borra i kakel och taket inte riktigt var vad man kände att man ville göra själv, man har ju inte stenkoll på att borra i kakel å så, ifall nåt skulle hända lixom.

Jag har setat ner när jag duschat och Darling har duschat hej villt med efter varje gång varit tvungen att gå loss med gummiskrapan och ta bort allt vatten på golvet, vi har lixom vant oss utan drapperi, även om jag tyckt att det varit olidligt. 

Men nu när det snart är bebistajm här så insåg vi ju att fan vi bara måste få upp den där jävla ångeststången nu, för skötbordet står brevid badkaret och man orkar ju inte med att det ska bli blött hela tiden typ.

Efter som att vi inte velat borra själva så har vi typ kollat runt med folk vi känner, men ingen har kunnat hjälpa oss, så då ringde jag till samma vvs-firma som hjälpte oss sist.
Dom är hur trevliga som helst och sa att visst, klart dom kan fixa det, men han tyckte det va onödigt mycket pengar för oss att lägga på en sån "enkel" grej, så han sa det att jag skulle kolla en extra gång i bekantskapskretsen och höra med fastighetsskötaren och se om dom kunde hjälpa till.
Jag gjorde som han sa, kollade runt, hörde med fastighetskillen som sa att visst skulle dom kunna, men dom gjorde inte det pga att OM det skulle hända nåt så blev det knas med försäkring och bla bla bla.
Så då lessna jag ordentligt och igår ringde jag vvs-firman igen och sa det att vi skiter i att det kostar massa, bara vi får det gjort. Snabba och trevliga som dom är på den firman så skickade dom ut en kille redan idag.
Han va jättetrevlig och allt gick bra, ända tills han skulle köra sista rycket och borra uppgrejen i taket som skulle hålla upp stången.

Då hör man från badrummet:
Men va i helveteeeeeete!!!! Och så hör man vatten forsa!



Han har alltså lyckats borra hål i en vattenledning! Alltså det är på miljonen typ. Han borrade inte ens ljupt, utan det där röret låg ovanligt nära taket. Han hade aldrig ens varit med om det förut.
Där står man höggravid och bara tänker att shit, jag dööööör.
Han va iaf snabb och sprang ner till typ källaren och lyckades stänga av vattnet. Sen kom fastighetsskötaren hit och dom ska väl hjälpas åt i morgon att fixa till det här.
Nån ska hacka upp taket och nån ska laga röret och bla bla bla. Herre gud. Och mitt i allt kommer man väl föda barn oxå :-)

Man kan inte annat än skratta åt det, för det är så jävla typiskt att den där stången man haft ångest över i 2 år och som man betalar massa för att nån ska borra upp ska hålla på och bli sturl. Det är så jävla typiskt!

Men jag är verkligen oerhört tacksam över att det inte var så att vi eller nån kompis som gjorde det där själva, utan att vi faktiskt lät nån som "har koll" (hahaha) göra det.
Jag tar för givet att allt kommer att lösa sig och att hantverkarens ansvarsförsäkring täcker det här. Och blir det strul med det, ja då får det helt enkelt lösa sig på nåt sätt.

Jag är även extremt tacksam över att Darling fick ledigt i morgon (Tack underbara Mr Mountain) för jag kände bara att shit, ska jag stå här i morgon med massa olika hantverkare som ska fixa, och sen måste jag iväg till MamaMia för att träffa barnmorskan en sväng, och då behöva lämna dom själva. Och tänk om det blir massa strul med allt och det händer nåt mer, och tänk om jag får massa värkar och vattnet går osv. Det skulle ju inte va så kul faktiskt. Så nu är Darling ledig och jag kan åka till MamaMia och va höggravid och fluffa runt utan att känna varken hantverkarstress eller förlossningstress :-)

Är oxå tacksam över att vvs-firman-killarna är så trevliga och hjälpsamma (hoppas jag inte säger för mycket nu, kanske blir så att vi hamnar i fuskbyggarna sen när det börjar sändas igen, och lyxfällan för att vi gått i konkurs hahaha).

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-11-25 10:19:28

Hej! Oj, vilken osis!! Men de blir med all säkerhet bra till slut med eran duschstång!! Njut nu istället och jag väntar här med spänning för att få läsa när bebisen har kommit. Ta hand om dig/er och ha de bra. Kollar in här med jämna mellanrum för att få höra när ärtan är här. Hörs vi inte innan Ärtan kommit så kraaaaaaam till er. Må gott

// Gunilla

Postat av: frollen

Publicerad 2010-11-25 10:21:21

Man kan säga att vattnet gick då..

Postat av: Margo

Publicerad 2010-11-25 20:49:22

Jag är säker på att allt kommer att ordna till sig. Men hu viket äventyr den här stången förde med sig. Kram till er.

Kärlek <3

Postat av: Margo

Publicerad 2010-11-25 20:50:35

Jag är säker på att allt kommer att ordna till sig. Men hu viket äventyr den här stången förde med sig. Kram till er.

Kärlek <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela