Pancake

80-talet äger

Publicerad 2010-11-22 16:20:51 i Allmänt

Hej lilla bloggen.
Sitter här hemma i min ensamhet och poppar skön 80-tals musik. Finns inget bättre än 80-talet då det gäller musik!
Darling jobbar kväll och snön yr utanför fönstret. Kan bli en rätt så mysig hemmakväll känns det som. Vad man nu ska ta och hitta på. Kanske slå in alla julklappar som man varit duktig och köpt. Kanske baka nåt om man orkar? Men nä, baka, det orkar man nog inte...

Börjar kännas att man faktiskt längtar till den här lilla bebisen ska titta ut nu. Har ju inte kännt att det varit så bråttom med det innan. Men nu är typ allt klart, jag har fixat det jag ville ha fixat innan, allt e köpt som skulle köpas, jag har vilat och sovit hela helgen och det finns inget mer "måste". Så nu börjar det ju bli lite tråkigt att bara gå hemma. Nu vill man ju att nåt ska hända lixom. 

Har dessutom fått tillbaka Ischiasen big tajmo, så man orkar ju inte ut å springa på stan heller.
Fick panik igår kväll när det slog till, tänkte shit, jag kan omöjligt föda med den här värken i benet! Har sagt det förut, säger det igen: Tror helt ärligt inte att födabarnvärkar kan göra ondare än Ischias när den är som värst!
Ljusgllimten i det hela är ju att om jag skulle föda nu ikväll tex så kan jag ju be om smärtlindring för benet :-) Då går jag all in på allt som finns :-)

Snart är det ju jul och allt. Man har lite missat det nu när man bara varit så fokuserad på att man ska få barn i slutet av november. Men fan, det är ju verkligen snart det är jul! Wiii, very kul.

Ser fram mot:
Lussebullar
Glögg
Julmust
Julpynt
Julmys på julafton med nära och kära

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-11-22 19:25:17

Hej!



Läser din blogg varje dag med spänning!! De ska bli så kul att få höra när bebisen har kommit. Kram till er och må så gott. Ont att föda barn?? Ja, de kan man med all säkerhet säga. Speciellt om man inte tar någon bedövning. Jag själv tog allt jag kunde få. Lustgas, kan vara lite kul, låt då Roger prova om du nu ska ta det. Sen så tog jag sist men inte minst ryggmärgsbedövning!! Man har 3 försök på sig att få nålen att sitta rätt!! Men spelar ingen roll om man tar bedövning eller inte. De är värt all smärta i världen!! Kram igen



// Gunilla

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-11-22 19:25:50

Hej!



Läser din blogg varje dag med spänning!! De ska bli så kul att få höra när bebisen har kommit. Kram till er och må så gott. Ont att föda barn?? Ja, de kan man med all säkerhet säga. Speciellt om man inte tar någon bedövning. Jag själv tog allt jag kunde få. Lustgas, kan vara lite kul, låt då Roger prova om du nu ska ta det. Sen så tog jag sist men inte minst ryggmärgsbedövning!! Man har 3 försök på sig att få nålen att sitta rätt!! Men spelar ingen roll om man tar bedövning eller inte. De är värt all smärta i världen!! Kram igen



// Gunilla

Postat av: Panki

Publicerad 2010-11-22 19:37:02

Du är så gullig Gunilla!

Ja smärtlindring vill man ju ha kan jag tänka mig. Jag är ingen sån som måste föda naturligt och bla bla bla, nä ge mig allt bara! :-)

Roger lär ju va och nalla på Lustgasen haha :-)

Kraaam!

Postat av: Tess

Publicerad 2010-11-22 20:07:43

Lycka till hjärtat! Det kommer gå galant! Du är alltid som coolast när det väl gäller!! .) åååh vad jag längtar efter att få ett mms. LYCKA TILL (om vi inte hörs innan dess)!



Kraft, kärlek och push push!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela