Pancake

Gravidchock!

Publicerad 2010-07-08 22:00:24 i Allmänt

Men kära tider vad det var längesen jag bloggade! Såhär kan vi ju inte ha det. Ska bli bättring på det :-)

Inför varje viktigt beslut i ens liv så måste man ju gå och spå sig. Så självklart så var jag och spådde mig hos MargarethaIsis kammare innan vi skulle gifta oss. Jag gav henne våra födelsedata och datumet för bröllopet så fick hon tyda vad som stod i stjärnorna.
Det var en jättebra dag för oss att gifta oss på, och vi var verkligen gjorda för varandra och bla bla bla.
Så frågade hon om vi planernade barn och så, och då sa jag att jo, vi ska väl ta och ta bort spiralen så småningom och sen fick man se, vi hade inge bråttom med det sa jag, det kan ju ta sin lilla tid lixom. Då sa hon att det va jättebra bla bla bla, och den dagen vi ville ha barn så skulle det gå snabbt, jag skulle i stort sett bli gravid på stört. Det skulle vara nemas problemas.

Sen tog jag bort spiralen och tänkte typ att ja det är väl lika bra man sätter igång, man är ju inte 20 längre, och det kan ju ta ett tag. Man sexar ju inte varje dag direkt, så det lär ju dröja nåt år minst, om man ens kan få barn. 

Den 21:a januari tog jag bort spiralen och den 22:a februari hade jag min sista mens, sen var det Klart, och helt plötsligt kissade jag på en sticka som det stod Gravid + 3 veckor på. Snacka om CHOCK!

Jag var så chockad att jag typ grät när Darling kom hem efter jobbet och jag berättade om testet. Så sa jag att jo men det är nog inte helt 100 med sånna här stickor, vi avvaktar och ser, hetsa inte upp oss nu i onödan lixom.
Dagen efter så ringde jag Mama Mia för att se vad jag nu skulle göra, och hon frågade om sista mensen och om jag gjort ett test. Sen sa hon så självklart att jaha ja, då är du gravid i vecka bla bla då bokar vi in dig här på koll bla bla bla. Då blev jag lika chockad igen och ringde till Darlings jobb och grät. Sen efter det ringde jag upp igen och sa att jag självklart inte grät för att jag var ledsen, utan jag var chockad.

Så så blev det med det, och nu är jag i vecka 20 :-) Halva tiden har gått kan man säga.
Nu har jag landat i det här och det känns bara kul.

Fattar egentligen inte varför jag blev så chockad, Margareta har ju alltid rätt. Hon sa även att för både mig och Darling så var det slut på tråkiheter, det var vi klara med i våra liv, den jobbiga tiden var över. Så det kändes verkligen extremt skönt att få höra, för det har verkligen inte varit en dans på rosor i våra liv, varken för han eller mig. Så därför är jag inte direkt orolig att det ska hända nåt med lilla ärtan heller, jag räknar iskallt med att allt ska gå bra och att den kommer pluppa ut där som breäknat den 22:a november.  

Min första Craving är Öl, jag är helt plötsligt extremt sugen på öl! Ok visst, klart jag gillat öl innan och klart det är extra gott på sommarn, men jag har verkligen varit så extremt sugen så det är galet. 
Är väldigt nöjd med att systemet säljer alkoholfri öl, och att den faktist är jättegod! 



 


Kommentarer

Postat av: Carola

Publicerad 2010-07-09 09:09:45

Åh vad roligt!!!! GRATTIS till er båda!!

Postat av: Miss Tilly

Publicerad 2010-07-09 09:46:37

Grattis! :D

Postat av: Linda

Publicerad 2010-07-09 23:58:58

Åhhhh vad glad jag blir!!! Stort grattis från oss!!! Hoppas att du/ni mår bra!!! KRAM

Postat av: Tess

Publicerad 2010-07-10 09:39:56

Är så jävla glad för eran skull!!! Tänk att det snart kikar ut en liten minivariant av er två! Vilken mysig tanke... :)



Puss på dig!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-07-10 10:01:30

Grattis!

Postat av: Annika

Publicerad 2010-07-10 10:02:02

Gud va kul! Grattis!

Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Publicerad 2010-07-10 10:38:49

Hejsan!

Förlåt om jag stör en sådan morgon men skulle vilja be dig om en lite tjänst.

Undrar om du skulle kunna hjälpa mig att vinna en systemkamera på en hemsida.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5866



Där är länken till hemsidan och min bild kommer upp om du trycker där.

Du är verkligen guldvärd om du gör det för mig.

Massor av underbara kramar till dig (:

Postat av: Karin

Publicerad 2010-07-10 15:55:55

Vad roligt! Grattis!!!

Tycker du kan klämma ut ungen ett par dagar tidigare, den 20:e. Det är min födelsedag... ;)

Och hoppas spågumman har rätt, det förtjänar ni!



Kramar



/Karin

Postat av: Panki

Publicerad 2010-07-11 09:04:20

Tack tack alla söta!

Karin: Klart jag kan klämma ut den tidigare, man lär ju va less på den stora magen då, så det är nog bara bra med 2 dagar tidigare! :-)Nemas problemas helt enkelt!

Postat av: louise

Publicerad 2010-07-11 10:35:38

ingen kommer hänga så mycket hos er som jag :)

stoltaste "moster" kommer jag kalla mig själv!!!

ni är bäst!

kramar

Postat av: fiafidolin

Publicerad 2010-07-12 09:08:37

Haha, har aldrig hört om nån som fått cravings på öl! :D Men det är ju verkligen tur att det finns alkofri sån, annars hade du fått det väldigt jobbigt ;)

PUSS!!! <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela