Pancake

Gamla jobbet is the shit

Publicerad 2010-01-02 12:06:15 i Allmänt

Det är så kul att jobba lite på gamla jobbet. Det är sån skillnad mot mitt Nageljobb, man jobbar med vänner man känner, man har trevligt när man jobbar, och gästerna känner man efter att ha jobbat där i 13 år.
Det är soft lixom. Och så går man dit, är där sina timmar och får lön för det, pengar insatt på kontot- skattat och klart lixom. Det känns som lyx.
Jag älskar mitt Nagleljobb, men där måste du hela tiden prestera, och är du på jobbet 8 timmar så är det inte säkert att du har kunder hela tiden, och har du inte kunder så får du inte betalt.
Att vara egen företagare har många fördelar, bla att du bestämmer själv hur och när du vill jobba. Men det är mycket meck runt omkring, och ALLT kostar. Nu tex inför nya kassalagen måste jag köpa ett kassasystem, och det kommer att kosta mig 15 000. 15 killar är ganska mycket pengar för ett sånt litet företag som jag har. Men så är det, det är alltid nåt man måste lägga ut pengar på. Därför blir man så ledsen när folk muttar över att det är dyrt att göra naglar. Folk tror att om jag gör naglar för 500 kr så är det min lön, men så är det ju verkligen inte. Låååååååångt ifrån.

Ja ja, vad jag skulle komma till är att det är kul att jobba lite extra nere i källaren. Igår fick jag två kramar av snälla gäster, och en annan sa: Vad snygg du har blivit! Jättesnygg, och så har du gått ner i vikt?
Kändes ju kul efter 2 veckor med all julgodis och allt man har "unnat sig". Har inte varit hungrig på 2 veckor typ.

Nu ska jag iväg till Salongen och skylta om och fixa mina naglar, sen ska jag till gamla jobbet och lösa av Darling och jobba med Buggis

Tjingeling!  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela