Pancake

Jul helt plötsligt!

Publicerad 2010-12-23 11:30:20 i Allmänt

Dan före dan... Ja i morgon är det alltså jul. Ska bli kul, men är inte helt förberedd faktiskt. Har inte ens en plan på vad jag ska ha på mig, sånt brukar man ju annars ha koll på långt innan jul. Julfin vill man ju va. Men men, får väl se om jag hittar nån gammal trasa i garderoben.

Annars är jag lite lätt sliten och mycket trött. Det tar på krafterna det här med att ha en bebis! Sömn kan man ju glömma. Men visst, det hade man väl räknat med... Men att man är så bunden, det hade jag nog inte räknat med. Man ammar ju hela tiden. Så man har en bebis på sig dygnet runt känns det som. Och det är mer påfrestande än vad man tror.

Idag jobbar Darling oxå, så jag är solo hela dagen. Annars har det varit mysigt att vara två, inte för att han kan ta över och amma, men han har ju fixat mat och allt annat här hemma, det har ju varit lyx. Får väl se hur det går idag, om man lyckas få i sig nån mat, hinner slå in dom sista klapparna och om man hinner ta en dusch.

Phu. Och det jobbigaste av allt är att jag inte får bada ännu. Gud vad jag behöver ta ett varmt låååångt bad!!! Vet inte om det var 6 veckor jag skulle vänta med det, 6 veckor, fatta va lång tid!!

Darling har efter 1 månad, tre läkarbesök och två röntken äntligen fått veta vad som är fel med foten. Han har en spricka. En överansträngnings spricka typ. Den kommer att läka av sig själv, men det tar typ 3 månader...
Surt att det är en "jobbskada", för med största sannorlikhet fick han den av att dom låste dörrarna på hans jobb efter rånet och att man då var tvungen att springa upp och ner i stentrappan hela dagarna för att öppna dörren) Sen hjälper det ju inte att man är otränad och väger ett par kg för mycket, men ändå. Surt.

Surt oxå att hans jobb inte verkar bry sig om personalen. Inget julbord eller julfest blev det i år. Man kan ju tycka att efter en tid av massa rån, sjukskrivingar pg av rån, personalbrist och massa strul, då borde man verkligen satsa på personalvård, och göra något för personalen. Ge personalen uppskattning och få en chans att träffas och umgås och ha kul. Men nej då. Extremt dåligt tycker jag. Personalen är ju det viktigaste man har på ett företag, den ska man vara rädd om. Fattar inte hur dom tänker faktiskt.



Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-12-23 22:18:43

God Jul och Gott Nytt År till er! Hoppas få se lite mer kort på lilla Emelie. Ha de bra!



// G

Postat av: Tess

Publicerad 2010-12-25 15:44:52

Fullständig katastrof att de inte fixade en julfest!!! Usch! Finns inga ursäkter till det som är godtagbara! :(



Hoppas ni hade en fin jul! Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela