Pancake

Jag borde köpa regnkläder och gummistövlar

Publicerad 2010-08-02 16:23:14 i Allmänt

Regn regn regn... Känns som att även om jag ville gå utanför dörren idag så skulle jag inte kunna, för jag har inga lämpliga kläder för det här ovädret.

Är inne på min sista lediga dag, har haft en 4:a dagars. Tyvärr blev det väl inte som jag tänkt mig, för jag har varit krasslig hela helgen. Började i torsdags på jobbet, kände míg febrig och hängig. Sen har det gått upp och ner hela helgen, halsont, feber, huvudvärk och hosta. Ibland mer och ibland mindre och ibland mådde jag riktigt bra. Skumt. Tror det va J som smittade Darling som sen smittade mig... Brukar annars klara mig från Darlings förkyldningar, i vår familj brukar nämligen han stå för dom, och jag stå för magsjuka.
 
Hur som helst så har det ändå varit en trevlig helg, var på Grönan och såg Lundell som va lite sådär. Sjukt mycket folk var det iaf, läste att det va rekord för en svensk artist, att den konserten nu är med bland top 3 på Grönan. Det är Bob Marley, Lady Gaga och sen Lundell. Personligen tyckte jag att han körde tråkiga låtar, jag gillar ju hans gamla låtar, och hänger väl inte med så mycket i vad han har sysslat med dom sista 10-15 åren. Enligt mig körde han ingen bra låt alls. Sen var det så jäkla kallt ute oxå. Man är ju van vid att det är asvarmt nuförtiden, så man glömmer hur kyligt det kan vara på kvällen när det inte är en bra väderdag. Ingen hit att inte ha jacka eller en tjock tröja på sig när man redan är sjuk.
Lite barnvakt hann jag med att vara oxå, kul att gosa med söta barn och att få leka med Ida hela dagen oxå på köpet. Vi var barnvakt tillsammans så det blev två flugor i en smäll.  
Sen har jag plockat massa hallon, grillat och bakat Rabarberpaj tillsammans med min härliga familj.

Men idag ligger jag däckad i soffan och vilar upp mig så att jag är pigg och glad i morgon när jag ska jobba :-)

Det här med att vara gravid har jag kommit på är ju som värsta Rehabkuren för kroppen! Sen i slutet av Mars så har jag inte druckit alkohol (bortsett från 2 lättöl) inte tagit några piller av nåt slag, inga huvudvärkspiller, allergimedicin eller värktabletter. Det är ju bra, men gud va jobbigt när man haft Ischias och inte kunnat sova på flera nätter, då vill man bara ha värktabletter, eller som nu när jag haft så jävla ont i halsen och man bara veeeet att om jag tar en treo eller två så känns det bättre.

På tal om graviditet så går jag nu in i vecka 25 och det är typ 15 veckor kvar... Allt är bara bra och jag känner hur det rör sig där inne. Kommer att jobba i två månader till, och sen ska jag väl... va hemmafru eller nåt :-) Känns ju lite konstigt när man tänker på det, man är ju van att jobba lixom.

Kommentarer

Postat av: ullis

Publicerad 2010-08-02 20:45:41

Så myyyyysigt att ni ska få knodd :)

Postat av: tess

Publicerad 2010-08-04 13:37:23

Åh vad jag längtar tills den lille kikar ut!!! :)



Puss och krya på dig!

Postat av: Leia

Publicerad 2010-08-04 16:30:25

Har du nagot preliminart datum? Kanske man kan forsoka tajma med en hemkomst sa man kan fa saga hej till knyttet :)



KRAAAAAAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela