Pancake

Här hemma är det tydligen höst?

Publicerad 2010-08-25 09:49:54 i Semester

Då var man hemma igen efter en VARM och trevlig vecka i Turkiet! Det här var min varmaste semsester ever, helt galet varmt faktiskt.

Vackan har varit trevlig, soft och skön. Vi har badat och solat och typ gjort ingenting. Den har gått extremt fort dock, helt plötsligt så var veckan slut :-(
Bode ju på ett All Inclusive ställe, och det var väl ok. Bra om man har barn för man behövde ju inte direkt ta sig någonstans, allt fanns ju i närheten. Men shit vad man tröttnade på den där Buffématen! Det här var ju verkligen en slappsemester där tanken bara vara att sola och bada, så man hade ju inte så mycket andra förväntningar. Kan säga att jag hade lite mascara på mig två kvällar, annars var jag osminkad hela tiden. DET brukar inte vara min grej kan jag säga. 

Annars är ju tjusningen med semester att man går ut och äter på olika restauranger på kvällarna, man gör i ordning sig och allt det där. Men den här semestern var som sagt inte ens åt det hållet. 
Vi åkte in till stan en kväll och kollade läget, men det var ganska turistigt och inte så spännande. Det pyttelilla jag sett av Turkiet so far är jag inte helt imponerad av, inte alls direkt fint och trevligt. Men landet är ju stort, så det finns säkert trevligare semesterorter än Kusadasi där vi var.

Nästa utlandsresa lär nog dröja för vår del, är nog inte så sugen på att åka innan Ärtan är en typ 4-5 kanske. Annars kan man ju åka på en kärlekssemster om en kanske 2 år och lämna Ärtan hemma hos någon snäll barnvakt :-) Det skulle jag kunna tänka mig :-) 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-25 21:11:06

Kusadasi, där har jag också varit och bott på All Inclusive! Imbat tror jag vårat hotell hette... :)



Postat av: Panki

Publicerad 2010-08-25 23:44:23

Vårt hette Aqua Fantasy :-)

Vad gillade du Kusadasi?

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-26 12:59:52

Jag var inte heller så imponerad... Väldigt turistigt, men vad mer hade man förväntat sig liksom? :)

Vi hängde mest på stranden på dagarna och i hotellbaren på kvällarna. Åkte bara in till stan en gång och gick på nån stor marknad.

Det är ju ganska bekvämt med All inclusive om målet bara är att ligga i en solstol i en vecka och lata sig. Allt finns ju som sagt inom räckhåll och allt är redan betalt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela